به گزارش پارس به نقل از مهر، انوشیروان محسنی بعدازظهر پنجشنبه در مراسم کلنگ زنی ساختمان بیمه سلامت نوشهر بابیان اینکه، عدالت اجتماعی این نبود که ۷۸ میلیون جمعیت کشور را از یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان برخوردار کنیم، گفت: مهم‌ترین رکن سیاست‌های دولت تدبیر و امید برقراری عدالت اجتماعی بود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برعهده‌گرفته است.

وی بیان داشت: همچنین دیگر مجموعه‌ها و سازمان‌هایی که در این حوزه در حال ایفای نقش هستند بخش عمده برقراری عدالت اجتماعی را برخوردار شدند.

محسنی، هدف بیمه سلامت را تحت پوشش قراردادن نیازمندان واقعی، بیکاران، حاشیه‌نشینان شهرها و کسانی که تغذیه و مسکن مناسب نداشتند بیان کرد و گفت: سازمان جهانی بهداشت در بررسی حساب‌های ملی سلامت کشور دقیقاً اشاره کرد که در ایران به دلیل رعایت نکردن عدالت در سلامت دارای شاخص ۱۱۹ است.

وی بیان داشت: سالانه حدود ۸۰۰ هزار نفر به دلیل پرداخت نکردن هزینه سلامت دچار خط فقر می‌شدند و این‌یک مشکل و معضل بود که با بیمه سلامت تعداد ۱۷ میلیون نفر را در کمترین زمان می‌توان تحت پوشش بیمه سلامت قرارداد.

محسنی با اشاره به اینکه سازمان‌های بیمه‌گر ۷۵ درصد هزینه‌های افراد تحت پوشش بیمه سلامت را پرداخت می‌کند، تجدیدنظر، بازنگری و اصلاح قانون جامع حمایت از معلولان را از دیگر موضوعات در زمینهٔ برقراری عدالت اجتماعی برشمرد.

وی با اشاره به اینکه دولت در سخت‌ترین سال مالی قرار دارد گفت: سال ۹۴ از همه لحاظ سخت‌ترین سال مالی پس از پیروزی انقلاب است ولی در چنین شرایطی قانون جامع حمایت از معلولان را بازنگری کرد و بخشی را به‌عنوان تصویب‌نامه هیئت‌وزیران و بخشی دیگر را در قالب لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: همچنین شهرداران سراسر کشور مکلف شدند تا از صدور پایان کار برای تمامی ساختمان‌های عمومی که برای معلولان مناسب‌سازی نکرده باشند، خودداری کنند و البته درصدد هستیم تا نوشهر، نمونه اجرای این قانون در کشور شود.