به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سردار مهری در چهل و هشتمین کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه گفت: با توجه به اینکه بیشترین حجم سفرها در شهریور به خصوص در دو هفته پایانی تابستان انجام می شود بیشترین تصادفات نیز در این زمان رخ می دهد. اقدامات پلیس ماه های قبل آغاز شده و تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات داشته است و این طرح تا 4 مهر نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: با حضور گروه های امدادرسان و خدمات رسان در جاده ها به دنبال آن هستیم تا برای مسافران سفری ایمن را به ارمغان بیاوریم و بتوانیم تا پایان اجرای طرح تابستانه چه در حوزه درون شهری و چه در حوزه برون شهری شاهد کاهش تصادفات باشیم.

رئیس راهور ناجا با اشاره به کاهش 3/6 درصدی کشته‌های تصادفات گفت: در سطح کشور شاهد کاهش 3/6 درصدی کشته‌ها هستیم و با اقدامات و تشدید طرح‌های خاص به دنبال آن هستیم کاهش تصادفات و تلفات را ارتقاء ببخشیم.

سردار مهری عنوان کرد: در سال 1389 قانون افزایش جریمه‌ها تصویب شد اما از دولت تقاضا داریم نسبت به تصویب افزایش مجدد جریمه تخلفات حادثه ساز رانندگان اقدام کند چرا که جریمه ابزاری برای کنترل رانندگان بوده و افزایش میزان جریمه‌های تخلفات حادثه ساز نقش تاثیرگذاری در کاهش تخلفات از سوی رانندگان دارد.

وی بیان کرد: 25 درصد تصادفات از ساعت 16 تا 20 رخ داده است. تخطی از سرعت مطمئنه و تجاوز به چپ مهم ترین عوامل تصادفات و 66 درصد تصادفاتی که منجر به فوت و جرح شده در حوزه برون شهری در 30 کیلومتری شهرها بوده است.

وی در ادامه از مسافران خواست که سفرهای خود را به روزهای پایانی تعطیلات موکول نکنند و حد الامکان سفر خود را مدیریت کنند.

*برخورد قاطع پلیس با نقض استاندارد اتوبوس اسکانیا

سردار مهری با اشاره به اینکه وجود اتوبوس های اسکانیا برای پلیس نگران کننده است افزود: اتوبوس اسکانیا امسال با مدل جدید تولید و به چرخه حمل و نقل اضافه شده است اما اگر استاندارد لازم را نداشته باشد شماره گذاری نمی شود، اتوبوس های تولید شده قبل از سال 92 نیز برای رفع نقص باید از سوی شرکت سازنده فراخوان شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه روند شماره گذاری خودروهای صفر تولید داخل پس از کمپین نخریدن خودروی صفر چگونه است گفت: برابر آمار مرکز شماره گذاری شاهد کاهش 15 درصدی شماره گذاری خودرو صفر هستیم. 

رئیس پلیس راهور ناجا در پایان با اشاره به اینکه پلیس راهور در دهه پایانی شهریور با تمام ظرفیت و امکانات در جهت روان سازی ترافیک در جاده‌ها حضور دارد افزود: نیروی انتظامی و سایر پلیس‌های تخصصی به جهت خدمات رسانی به مسافران در روزهای پایانی تعطیلات تابستانه به کمک پلیس راهور می آیند.