به گزارش پارس به نقل از مهر، سردار اسکندر مومنی روز یکشنبه در نشست کمیته ایمنی و حمل و نقل اظهار داشت: خوشبختانه برای چهارمین سال پیاپی شاهد کاهش کشته در کشور هستیم که این موضوع اتفاقی بی سابقه است. در ایام نوروز امسال بر اساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی تلفات رانندگی نسبت به نوروز سال ۹۲ بیش از ۷ درصد کاهش یافته و ۱۴۳ انسان کمتر کشته شدند.


وی ادامه داد: در بسیار از نقاط دنیا خود سازمان اقدام به اعلام آمارها می کند و تولید کننده آمار است اما در کشور ما سازمانی از یک قوه دیگر مسئول ارایه آمار است و به همین دلیل احتمال خطا نزدیک به صفر است.

رئیس پلیس راهور ضمن توصیه به هموطنان برای دریافت الحاقیه بیمه تاکید کرد: شرکت های بیمه باید همان گونه که هنگام بیمه کردن یک خودرو خدمات را بسیار آسان ارایه می دهند در هنگام پرداخت خسارت نیز مردم باید بتوانند به راحتی از خدمات بیمه استفاده کنند. در حال حاضر برای بیمه کردن خودروها تعداد زیادی نمایندگی وجود دارد و این در حالی است که میزان مراکز پرداخت خسارت محدود است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه طرح تابستانه سال جاری در دو مرحله اجرا می شود افزود: مرحله اول این طرح از ۲۱ خرداد ماه آغاز و تا ۹ تیرماه ادامه داشته و مرحله دوم نیز پس از پایان ماه مبارک رمضان از ۵ مرداد تا ۵ مهر ماه اجرا می شود.

به گفته مومنی، طرح ویژه مراسم ارتحال امام پیش بینی شده است و با توجه به این که میلیون ها زائر برای تجدید میثاق با آرمان های انقلاب بر مزار امام راحل حاضر می شوند تمهیدات ویژه ای برای این ایام و تسهیل عبور و مرور در نظر گرفته شده است.

وی با اعلام اینکه رزمایش طرح زمستانی و نوروزی به صورت متمرکز برگزار می شود گفت: پیشنهاد می کنیم که رزمایش طرح تابستانی امسال به صورت متمرکز در هر دستگاه برگزار شود و برای این طرح رزمایش سراسری نیز نداریم.

رئیس پلیس راهور با اعلام اینکه ۱۰ جاده پرتصادف طرح تابستانه سال قبل شناسایی شده است تاکید کرد: ۴ جاده پرحادثه در استان گیلان و دو جاده د راستان گلستان است. با برنامه ریزی های پلیس راهنمایی و رانندگی و سازمان راهداری نصب دوربین در این جاده ها دارای اولویت است.

وی خواستار حضور فیزیکی نیروهای امدادی و ماموران پلیس تا ۱۲ شب در جاده ها شد و ادامه داد: علاوه بر حضور فیزیکی باید تمامی چراغ گردان های تیم های امدادی و پلیس در شب روشن باشد چرا که تجربه های گذشته نشان می دهد هر کجا چراغ گردان روشن باشد پیشگیری از تصادفات انجام می شود.

مومنی با بیان اینکه تمامی دستگاه های امدادی و خدماتی باید استان های پرتصادف را مورد بررسی قرار داده و با تجزیه علل تصادفات راهکارهای خود را ارایه کنند افزود: خوشبختانه میزان تخلفات در نوروز ۳۱ درصد کاهش نشان می دهد و این در حالی است که میزان صدور قبض جریمه بر اساس آمار دوربین ها و برگ های جریمه کاهش یافته است.

گفتنی است سردار مومنی در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه شهریورماه پرترددترین ایام تابستان است گفت: اگر بتوانیم همان روند نوروز را در تمامی سال تداوم بخشیم باز هم شاهد کاهش تلفات خواهیم بود. پلیس هر چه در توان دارد در وسط میدان قرار داده است تا میزان سوانح و تلفات کاهش یابد. در طرح تابستانه نیز شعار ما پرهیز از عجله و شتاب و گذشت و صبوری در رانندگی است.

وی از بازنگری در سرعت خودروها در برخی جاده ها خبر داد و تصریح کرد: با توجه به این که کشور در حال توسعه است و هر روز وضعیت شهرها و روستاها تغییر می کند ما نیز در حال مطالعه برای برنامه ریزی در خصوص سرعت متناسب هر محور هستیم.

رئیس پلیس راهور در پایان گفت: شماره گذاری خودروها در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.