به گزارش پارس به نقل از قدس آنلاینسلولیت یک مشکل زیبایی است که 90% خانم ها به آن مبتلا می شوند. در نتیجه این بیماری، بافت های چربی در یک یا چند قسمت بدن تجمع می یابند، بزرگ می شوند و ظاهری شبیه به پوست پرتقال پیدا می کنند که به راحتی دیده می شود.

از بین بردن کامل این توده ها از همه قسمت های بدن تقریبا غیرممکن است زیرا  اگر به طور موقتی نیز محو شوند، ممکن است با تغییر در برنامه زندگی مجددا ظاهر شوند. با این حال، عادات صحیح مانند تغذیه مناسب و تمرینات ورزشی می تواند تا حد زیادی سلولیت را کاهش دهد و ظاهر بهتری به پوست دهد.

امروزه در بسیاری از مراکز زیبایی درمان هایی برای رفع سلولیت وجود دارد اما روش های طبیعی جایگزینی نیز وجود دارد. در این مقاله نوعی آبمیوه خوشمزه را معرفی می کنیم که درمانی واقعی برای  سلولیت محسوب می شود و وضعیت پوست را بهبود می بخشد.

چرا‌ آب آناناس و زنجبیل برای سلولیت مفید است؟

 آب آناناس و زنجبیل مجموعه ای از ترکیبات غذایی با قدرت آنتی اکسیدانی بالا، تصفیه کننده و مدر است که دفع مواد سمی و مایعات جمع شده در بدن را تسهیل می کند. در این صورت سلامت عمومی بدن بهبود می یابد و مشکلاتی مانند سلولیت کاهش می یابد.

 این آبمیوه خنک است و می تواند ترمیم بافت های آسیب دیده که عامل ایجاد پوست پرتقالی شکل است را تسریع کند.

آناناس هیدرات های کربن، مواد معدنی مانند آهن، منیزیوم، ید، روی، منگنز و ویتامین های A، B و C  را تامین می کند. به علاوه، 85% آب دارد و بسیار کم کالری است ( 55 کیلو کالری در 100 گرم). زنجبیل نیز منبع غنی از آنتی اکسیدان ها محسوب می شود و خواص ضدالتهابی، دفع مواد سمی و تصفیه کنندگی دارد که خواص آناناس را تکمیل کرده و این آبمیوه را معجونی بی نظیر می سازد.

روش تهیه آبمیوه آناناس و زنجبیل

مخلوط دو ماده آناناس و زنجبیل یک نوشیدنی پاک کننده را می سازد که به رفع احتباس آب بدن کمک می کند و همچنین موجب تحریک جریان خون و تسهیل دفع مواد سمی می شود که در بروز سلولیت تاثیر دارند.

مواد لازم:

2 حلقه آناناس

2 قاشق زنجبیل رنده شده (‌15 گرم)

1 لیوان آب ( 200 میلی لیتر)

طرز تهیه:

پوست آناناس را گرفته و میوه را تکه تکه کنید. تکه های آناناس را در مخلوط کن بریزید. زنجبیل و آب را اضافه نمایید.  همه مواد را مخلوط کرده و آبمیوه را میل کنید.

توصیه می شود این آبمیوه در ساعات اول روز و به طور تازه میل شود. در این صورت از خواص پاک کنندگی و ضدالتهابی آن بهره برده اید.

دیگر فواید این آبمیوه مفید

گرچه این آبمیوه در وهله اول برای درمان سلولیت توصیه می شود اما خواص متعددی دارد که برای سلامتی بسیار مفید خواهد بود.

کمک به کاهش وزن: آناناس و زنجبیل به دلیل تاثیر در کاهش وزن معروفیت دارند. این دو ماده کم کالری هستند و ریزمغذی هایی دارند که دفع مواد زائد بدن را تسهیل می کند و متابولیسم را افزایش می دهد. فیبرهای غذایی و آب موجود در آناناس احساس سیری را در پی دارد که مانع از پرخوری می شود.

تقویت سیستم ایمنی: آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی این دو ماده برای محافظت از سیستم ایمنی عالی است و به پیشگیری از بیماری های مختلف کمک می کند.

ضدالتهاب طبیعی: آناناس نیز مانند زنجبیل تاثیرات مهم ضدالتهابی دارد و برای درمان مشکلاتی مانند آرتروز، دردهای رماتیسمی و سرماخوردگی توصیه می شود.

بهبود گوارش: فیبرها و آنزیم هایی که این آبمیوه دارد به بهبود گوارش و هضم غذا می کند، از مشکلات روده ای پیشگیری می کند و مانع از بروز یبوست می شود.

بهبود جریان خون: خواص مدر و پاک کنندگی این نوشیدنی باعث می شود تا جریان خون بهبود یابد، به دفع مواد مضر موجود در خون کمک شود و یک ضدانعقاد طبیعی خون به حساب آید.

برای بهره مندی از این خواص باید به خاطر داشت که این آبمیوه را باید هر روز و ترجیحا ناشتا میل نمود. به تدریج تاثیرات مثبت آن را احساس خواهید کرد.