‌‌به گزارش پارس به نقل از ایرنا، این دانشگاه در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع وبا زیربنای دوهزار و700متر مربع با اعتبار 27 میلیارد ریال بهره برداری شد.

دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل دارای شش دانشکده دامپزشکی، دانشکده زیست فناوری، دانشکده علوم وگیاهان دارویی، دانشکده فناوری های مهندسی، دانشکده فضای مجازی و دانشکده فناوریهای نرم ومدیریت است و بر اساس اعلام وزارت علوم به صورت رسمی از مهرماه امسال از طریق کنکور سراسری دانشجو پذیرش خواهد کرد.

رییس دانشگاه تخصصی فناوریهای نوین آمل در آیین افتتاح این دانشگاه گفت: یکی از اهداف تاسیس این واحد دانشگاهی مطابق با رسالت ونام دانشگاه و آموزش نیروهای متخصص در رشته های نو ومیان رشته های مهندسی به طور رسمی با موافقت اصولی وزارت علوم فعالیت آموزشی خود را آغاز کرده است.

اکبرحاجی زاده مقدم افزود: دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل به طور عمومی و تخصصی بر اساس توانمندیهای و برطرف کردن نیازهای آموزشی خاص شهرستان آمل و مازندران و براساس آمایش سرزمینی فعالیت و توسعه پیدا جذب خواهد کرد.

وی، با اشاره به اینکه فعالیت رسمی این دانشگاه در ابتدا سال 88 با دو رشته دامپزشکی و بازرسی گوشت در قالب دانشکده دامپزشکی آمل زیرنظر دانشگاه مازندران آغاز شد، ادامه داد: هم اکنون حدود 500 دانشجو در رشته های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

حاجی زاده با اشاره به اینکه توسعه تحصیلات تکیملی در دانشگاه تخصصی فناوریهای نوین کشور به ارتقاء کمی وکیفی این دانشگاه در منطقه کمک زیادی خواهد کرد، افزود: پردیس این واحد دانشگاهی نیز در اولویت پیگیری قرار دارد.