به گزارش پارس به نقل از خراسانج: توصیه اول رعایت پرهیزات غذایی است . از مصرف غذاهایی که خون را غلیظ می کند مانند ساندویچ ،پیتزا و ...بپرهیزید. هر روز یک استکان عرق کاسنی، شاهتره همراه کمی خاکشیر میل کنید؛ در مورد پایین بودن میزان گلبول قرمز و سفید نیز اگر بررسی انجام شده است و بیماری خاصی ندارید، می توانید برای تقویت روزانه از یک لیوان شیر همراه با کمی شیره انگور استفاده کنید. اگر کم خونی شدید ندارید در صورت تأیید متخصص طب سنتی، ممکن است حجامت هم مفید باشد.

س:دختری 13 ساله ام که 49 کیلوگرم وزن و158 سانتی متر قد دارم .چه کار انجام دهم که در این سن افزایش قد داشته باشم؟

ج:نکته اول این که از غذاهای مناسب که بدن را تقویت می کند مانند عسل و شیره انگور، گوشت کبک و بلدرچین استفاده کنید. مصرف میوه وسبزی نیز لازم است .برای افزایش قد نیز انجام 1 تا 2 بار حجامت در طول سال موثر است.

س:پسر 5 ساله ام از 3 سالگی شروع به کندن موهایش کرده است طوری که یک قسمت از سرش خالی شده است. دکتر دلیل این امر را کم خونی می داند مصرف قطره آهن را شروع کردم که برای مدتی خوب شد اما دوباره دچار این مشکل شده است.

ج: در این رفتارها زمینه استرس هم وجود دارد و باید اضطراب وی را برطرف کرد تامشکل حل شود. برای کم کردن اضطراب روزانه از شربت گلاب و بید مشک استفاده کنید. مصرف دمنوش گل گاو زبان هم مفید است اگر کودک دچار کم خونی است روزانه یک لیوان شیر با شیره انگور یا عسل برای وی تهیه کنید.