به گزارش پارس، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا اظهار داشت: کیف الکترونیکی اگر در زمان خود مورد استفاده قرار می گرفت بسیار سودمند بود اما اکنون که رسانه های دیجیتال هر روز در حال نو شدن هستند و روش های جدیدی روی کار آمده کیف الکترونیکی در مدارس کاربرد ندارد.


وی ادامه داد: در قالب اجرای طرح خود رمز دانش آموزی، برنامه های درسی با کمک برخی شرکت های دانش بنیان به گونه ای طراحی شده که در رایانه های خانگی و کافی شاپ ها به صورت آنلاین و آفلاین می تواند مورد استفاده دانش آموزان قرار گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح خودرمز دانش آموزی سال گذشته در دو استان اصفهان و بوشهر اجرایی شد، افزود: در سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش شهر تهران اعلام آمادگی کرده تا این طرح را به اجرا درآورد.

بهرام محمدیان یادآورشد: تلاش داریم تا محتوای جدید درسی که هر سال در پایه های مختلف ارایه می شود را به مرور در خود رمز دانش آموزی قرار دهیم.

قرار بود با اجرای کیف الکترونیکی محتوای کتاب های درسی در قالب چند رسانه ای تولید شود و دانش آموزان به جای حمل کتاب های درسی، رایانه به مدرسه ببرند.

معاون پژوهش و برنامه ریزی وزیر آموزش و پرورش در زمان آغاز اجرای این طرح به صورت آزمایشی برای سال تحصیلی 91-90 اعلام کرده بود که این طرح از شیوه های نوین یادگیری و درچهارچوب هوشمند سازی مدارس اجرا می شود و نقش آفرینی بیشتر دانش آموزان را در یادگیری ، یاد دهی وتولید محتوا فراهم می سازد.

محمدیان با بیان اینکه مرحله مطالعاتی و پژوهشی آن پس از دو سال به اتمام رسیده است، افزود: با تامین اعتبار لازم پنج هزار کیف الکترونیکی بین دانش آموزان سه مقطع تحصیلی در سطح کشور توزیع خواهد شد.