به گزارش پارس به نقل از قدس آنلاین اضطراب یک حالت هیجانی منفی است و اغلب فرد را از انجام کارهای معمول باز می دارد. امروزه بسیاری از افراد دنیا به طور موقت یا مزمن از اضطراب رنج می برند. اما چطور می توان با این حالت ناخوشایند مقابله کرد؟ همان طور که می دانید داروها و روش های روان درمانی شناخته شده ترین شیوه های درمانی است.

با این حال باید توجه داشت که مصرف دارو همیشه بهترین انتخاب نیست. هر کدام از ما شرایط و ویژگی های خاصی داریم. به همین دلیل است که در بیشتر موارد محصولات ساده شیمیایی قادر به رفع ناراحتی های ما نیستند.

مهم ترین نکته برای مواجهه با اضطراب، مدیریت صحیح هیجانات روزانه است. شناخت اولویت ها، رعایت محدودیت هایی برای خود و قبول خود به عنوان تنها قهرمان زندگی در این باره بسیارمفید هستند. همه ما حق داریم و باید کمی خوشحال باشیم.

اگر مشکل اضطراب مداوم باشد، باید به متخصص مراجعه کرد و توصیه های مورد نظر را انجام داد. سلامت جسمانی و روانی در زندگی روزمره بسیار مهم هستند.

  جو دوسر؛ درمان علائم جسمانی اضطراب

بسیاری از افراد بدون آنکه بدانند از اضطراب رنج می برند و به دنبال راهی برای درمان نیستند. در اکثر موارد، این حالت هیجانی موقتی است، با تغییراتی در خلق و خو مواجه می شویم و روی برخی موارد تمرکز می کنیم.

با این حال اضطراب زمانی خطرناک است که مدت طولانی ادامه یابد و به حالتی مزمن درآید. در چنین شرایطی بدن علائمی مانند پرفشاری خون، ناراحتی های قلبی، حالت تهوع و... را بروز می دهد.

اما جالب است بدانید که گنجاندن هیدرات های کربن موجود در خوراکی های پیچیده می تواند علائم جسمانی اضطراب را کاهش دهد. هیدرات های کربن جو دوسر به افزایش سطح سروتونین مغز کمک می کنند. سروتونین تولید شده تاثیر آرامش بخشی بر مغز و بدن دارد و احساس اضطراب، حالات عصبی، تندخویی و حتی بی خوابی را تسکین می دهد. البته باید از هیدرات های کربن ساده و تصفیه شده مانند آردهای تصفیه شده، شکر سفید و برنج سفید پرهیز کرد. این خوراکی ها به شکل قند در خون باقی می مانند و انرژی را به طور فوری تامین می کنند اما با احساس سیری همراه نیستند. در واقع، خوراکی های با قندهای پیچیده بهترین انتخاب برای مقابله با اضطراب هستند.

فیبرهای غذایی موجود در جو دوسر و جذب آهسته آنها موجب تامین انرژی پایدار می شود. به علاوه، این غله سطح قند خون را ثابت نگه می دارد که باعث تعادل متناسب با بدن خواهد شد.

جو دوسر همچنین سیستم عصبی را تنظیم می کند زیرا مقدار متناسب با سورتونین مغز را پخش می کند. این نکته برای پیشیگری از تغییرات خلقی و احساس آرامش مفید است.

البته بسیار مهم است که جو دوسر کاملا طبیعی و بدون شکر اضافی باشد. در غیر این صورت از این فواید بی بهره خواهیم بود.

صبحانه ای عالی برای کسب آرامش

این پیشنهاد بسیار خوشمزه، تازه و انرژی زاست و می تواند یک راهکار طبیعی برای درمان اضطراب باشد. بهتر است آن را هر روز به عنوان صبحانه میل کنید. با این حال، توجه داشته باشید که جو دوسر یک مکمل برای تسکین حالات نگرانی و اضطراب و افزایش سطح سروتنین خون است. برای رفع کلی اضطراب باید به اصول صحیح زندگی، تمرینات کسب آرامش و تشخیص اولویت ها دقت کرد.

طرز تهیه اسموتی خوشمزه جو دوسر و گلابی

مواد لازم:

1 عدد گلابی رسیده

50 گرم جو دوسر بدون شکر

1 لیوان آب

1 قاشق عسل

گلابی را پوست بگیرید  و دو تکه کنید تا راحت تر در مخلوط کن خرد شود. سپس جو دوسر و آب را اضافه کنید. وقتی مخلوط یکنواختی به دست آمد عسل را بیافزایید. در صورت تمایل می توانید این اسموتی را همراه با تکه های یخ، سرد میل نمایید.