به گزارش پارس به نقل از فارسمجتبی صدیقی بعد از ظهر امروز در پنجاه و ششمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌های کشور در بجنورد اظهار کرد: امسال دو انتخابات پیش‌رو داریم، از این رو دانشگاه نباید به کلوپ سیاسی تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه باید از دخالت افراد بیرون دانشگاه به مؤسسات آموزش عالی پرهیز و جلوگیری شود، ادامه داد: هرگونه سخنرانی در محیط‌های دانشگاهی در این ایام باید با هماهنگی‌های دانشگاه صورت پذیرد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: باید فضا در این مدت به گونه‌ای مدیریت و کنترل شود تا صدمه و مشکلی برای دانشگاه‌ها و محیط کسب علم و دانش فراهم نشود.

به گفته صدیقی، در انتخابات گذشته به دلیل عدم کنترل و هماهنگی با دانشگاه‌ها در زمان انتخابات مشکلاتی بروز کرده که باید امسال از تکرار آن جلوگیری شود.

وی در عین حال بر ضرورت نشاط فضای دانشگاه‌ها تأکید کرد و عنوان داشت: اساساً باید در دانشگاه‌ها بیش از پیش فضای نشاط و تحرک ایجاد شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان در ادامه با اشاره به کاهش شمار دانشجویان بورسیه دکتری اعزام به خارج، تبیین کرد: با توجه به تعداد زیاد دانش‌آموختگان در تحصیلات تکمیلی، تعداد افراد پذیرش شده کاهش یافت.

این مسئول بیان داشت: تعداد بورسیه‌های اعزام به خارج از دانشگاه‌ها امسال به 100 نفر کاهش یافته، در حالی که سال گذشته تعداد بورسیه‌ها 200 نفر بود.

صدیقی همچنین با اشاره به لزوم اختصاص تسهیلات به دانشجویان مقطع دکتری، توضیح داد: البته معاونت دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیگیر موضوع مهم است.

وی در پایان متذکر شد: نباید دانشجویان در این مقطع دغدغه مسائلی همچون تسهیلات را داشته باشند.

به گزارش فارس، پنجاه و ششمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌های کشور در دانشگاه بجنورد جریان دارد. در این همایش 130 نفر از معاونان دانشجویی دانشگاه‌های کشور حضور دارند.

براساس برنامه این گردهمایی فردا به کار خود پایان خواهد داد.