به گزارش پارس به نقل از ایرنادکتر مسعود اسلامی روز دوشنبه اظهار کرد: یکی از داروهایی که برخی جوانان برای بدن سازی و بزرگ کردن عضلات خود مصرف می کنند، آندروژن های آنابولیک است که در این میان از داروی ناندرولون بیشتر استفاده می شود. 

وی افزود: تزریق ناندرولون سبب بزرگ شدن عضله می شود اما مصرف این دارو سبب عقیم شدن و از بین رفتن اسپرم ها و همچنین بروز بیماری های قلبی عروقی را در مردان به همراه دارد. 

اسلامی در مورد بروز بیماری های قلبی در اثر مصرف داروهای بدن سازی توضیح داد: این داروها مشکلات قلبی مانند ایست قلبی، تنگی عروق کرونر و نارسایی قلبی ایجاد می کنند و در مواردی نیز حتی منجر به مرگ ناگهانی می شوند. 

وی به نتایج یکی از تحقیقات صورت گرفته در این زمینه اشاره کرد و گفت: نتایج یک تحقیق صورت گرفته در اروپا، تاثیر این داروها در بروز مرگ ناگهانی را تایید کرده است و نشان می دهد که در یک محدوده زمانی حدود 32 نفر در اثر مصرف این داروها دچار مرگ ناگهانی شده اند. 

** بیماری قلبی و مرگ ناگهانی در اثر مصرف داروهای لاغرکننده 

عضو هیات علمی انجمن آترواسکلروز ایران با تاکید بر تاثیر داروهای گیاهی لاغرکننده در بروز بیماری های قلبی عروقی گفت: مصرف داروهای گیاهی ضداشتها که بیشتر از طریق شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شوند، برای سلامتی افراد به ویژه بیماران قلبی بسیار خطرناک است. 

اسلامی با بیان اینکه این داروها می تواند سبب افزایش فشارخون، نامنظمی شدید ضربان قلب و حتی مرگ ناگهانی افراد شود، افزود: این داروها به قدری خطرناک هستند که حتی به افراد سالم که بیماری قلبی ندارند نیز توصیه نمی شود. 

به گفته وی، این داروها ماده ای به نام 'افرا' دارند که می تواند تاثیرات بسیار شدیدی بر سلامت قلب و عروق قلبی بگذارند.