به گزارش پارس به نقل از ایسنا سیداحمد شجاعی در دیدار مدیران و اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی تهران با رییس قوه قضاییه که در حوزه ریاست قوه قضاییه برگزار شد، افزود: در بهترین شرایط تعامل و همکاری بین همه اقشار پزشکی در کشور قرار داریم و قانونگذاران در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از پیشکسوتان آگاهی هستند که مسایل را به خوبی دنبال می کنند.

شجاعی افزود: در وزارت بهداشت، شخصیتی کاردان و لایق در راس این وزارتخانه قرار گرفته که درصدد ارتقای جامعه پزشکی است.

وی با بیان اینکه پزشکی قانونی قوه قضاییه نیز همکاری و تعامل خوبی با جامعه پزشکان ارایه کرده است، گفت: از پزشکانی که به عنوان کارشناس با ما همکاری می کنند و همچنین قضات که به جامعه پزشکی لطف و توجه دارند، تشکر و قدردانی می کنم. قضات در ارتباط با رسیدگی به پرونده‌های پزشکان، ملاحظات خاصی دارند و علیرغم اختیارات تام، شأن و جایگاه پزشکی را مدنظر قرار می‌دهند.

شجاعی با بیان اینکه طرفدار خلاف و تخلف نیستیم، گفت: با پزشک متخلف باید برخورد شود، اما به لحاظ شان جامعه پزشکی و کم بودن میزان تخلفات این قشر، احترام به حرمت جامعه پزشکی و جامعیت جامعه پزشکی در نظر گرفته می شود.

وی تصریح کرد: برخی جوسازی ها ممکن بود به کل جامعه پزشکی لطمه وارد کند و این نکته را متذکر می شوم که نباید از لطف آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه و سیستم قضایی سوءاستفاده شود.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه هر ساله شکایت از پزشکان رو به افزایش است، گفت: بر اساس آمار سال قبل در 48 درصد موارد شکایت شده از قصور پزشکی، پزشکان بر اساس نظرات کارشناسی مقصر شناخته شدند و 52 درصد تبرئه شدند؛ لذا باید حرمت جامعه پزشکی را خودمان حفظ کنیم تا نظر مردم نسبت به این جامعه مثبت باشد.