به گزارش پارس به نقل از تسنیم، گردهمایی مدیران هسته‌های گزینش آموزش و پرورش سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار شد در این گردهمایی که به مدت دو روز برگزار شد، سیاست‌ها و خط مشی‌های گزینش آموزش و پرورش تبیین شد.

در این همایش شاپور محمدزاده مدیر کل دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش  به بیان اهداف برگزاری این همایش از جمله تبیین سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش در حوزه منابع انسانی، سیاست‌های هیئت گزینش، ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در فعالیت‌های اجرایی و تخصصی، دانش افزایی و ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای مدیران، تبادل نظر و استفاده از تجربیات و نظرات مدیران و افزایش آگاهی‌های سیاسی، اجتماعی شرکت کنندگان پرداخت و اظهار امیدواری کرد که با تحقق این اهداف، تعالی و ارتقای جایگاه گزینش آموزش و پرورش کشور را شاهد باشیم.

حجت الاسلام ناصری معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش و دبیر هیئت مرکزی گزینش در این همایش عنوان کرد: برگزاری این همایش فرصتی برای تبادل نظر و ارائه راهکارهای مفید جهت بهبود کیفیت امور گزینش است.

وی افزود:‌ سرعت، دقت، تدبیر و رأفت در انجام امور گزینش باید مدنظر باشد، همچنین مهارت افزایی و توسعه آموزش‌های حرفه‌ای و برقراری تعامل مناسب با مردم از ضروریات کار در گزینش است.

در ادامه این همایش وطنی دبیر هیئت عالی گزینش عنوان کرد: هیئت مرکزی گزینش آموزش و پرورش به لحاظ اهمیت آموزش و پرورش و نیز به لحاظ سابقه و فعالیت هیئت، نمونه است. با توجه به اهمیت آموزش‌وپرورش کار گزینشگران بسیار مهم است و لزوم رعایت اعتدال و پرهیز از خطا ضروری است. لزوم سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده داوطلبان ورود به این دستگاه عظیم باید مورد توجه باشد.

در ادامه این مراسم،‌ محمد فاضل مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی ضمن تشکر از خدمات مدیران هسته‌ها، منابع انسانی را مهمترین سرمایه آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: هدایت و شناسایی، تنها به عهده گزینش است. به کارگیری فناوری و تجهیزات روز آمد لازمه کار گزینش است و نباید به ابزارهای گذشته اکتفا کرد.

وی افزود:‌ گزینشگران باید به اعتدال روی آورده و از افراط و تفریط دوری کنند. اعتدال باید در سر لوحه کار قرار گیرد و رعایت حقوق، اشخاص دقت در کار، احقاق حقوق افراد، پرهیز از سلیقه و توجه به سلامت کار مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد:‌ آگاهی دادن به افراد در کارگزینش یکی از ضروریات است و باید از نگاه تنگ نظرانه در جذب نیروی انسانی دوری کرد.