به گزارش پارس به نقل از ایسنا در نشست تخصصی طب سنتی کنگره پزشکان شیعه که هفته گذشته با استقبال پزشکان و متخصصان خارجی شرکت کننده برگزار شد، دکتر امیر هومن کاظمی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مشاور بین الملل معاونت طب سنتی وزارت بهداشت در سخنانی به معرفی طب ایرانی، اهم اقدامات و دستاوردهای معاونت طب سنتی طی دو سال اخیر، تاریخچه تاسیس دانشکده های طب سنتی، جایگاه طب سنتی و مکمل در سیستم بهداشت و درمان کشور، آمار متخصصان طب سنتی و درمانگران رشته های طب مکمل مانند طب سوزنی و کایروپراکتیک و جایگاه طب مکمل در ایران پرداخت.

وی ضمن معرفی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران به معرفی دوره های مختلف طب سنتی برای دانشجویان خارجی پرداخت و آمادگی این دانشگاه را برای پذیرش دانشجویان و پزشکان خارجی جهت آموزش طب سنتی ایرانی ورشته های مرتبط اعلام کرد.

دکتر روجا رحیمی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران هم در سخنانی به معرفی داروسازی در طب سنتی و قابلیت ها آن پرداخت.

درادامه این نشست نیز سخنرانی های دیگری در خصوص معرفی چندین کار پژوهش طب سنتی ایرانی ارائه شد.

این نشست با پرسش و پاسخ های مهمانان خارجی و اعضای پنل در خصوص جایگاه طب سنتی در ایران و دنیا، رویکرد سازمان جهانی بهداشت و مجامع ملی به آن، آموزش آن در دنیا و ایران و... ادامه یافت.

در پایان نشست تعدادی از شرکت کنندگان برای انجام کارهای تحقیقاتی مشترک و یادگیری طب سنتی ایرانی اظهار علاقه کردند که دکتر کاظمی توضیحات لازم را در خصوص نحوه پذیرش از طریق سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران ارائه کرد.

هشتمین کنگره بین المللی پزشکان شیعه با حضور صدها پزشک مسلمان خارجی از کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا، استرالیا، مالزی، هند، پاکستان، عراق، آلمان، فرانسه، عربستان، کویت و... برای اولین بار در ایران برگزار شد.