به گزارش پارس به نقل از تسنیم مصطفی قانعی در پاسخ به اخبار منتشر شده در برخی از رسانه‌ها به نقل از قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر مبنی بر اینکه واکسن اعتیاد به هروئین و مرفین در ایران ساخته شده است، اظهار کرد: گزارش نتایج طرح واکسن اعتیاد به هروئین و مرفین مربوط به 10 سال پیش بوده است و این کار در قالب طرح تحقیقاتی است و تا صنعتی شدن فاصله دارد.

رییس انستیتور پاستور ایران، تصریح کرد: کار تحقیقاتی برای استفاده از حوزه­‌های مردمی قابل اجرا نیست و مصوبه اجرایی ندارد.

قانعی با بیان اینکه زمانی یک دارو می‌­تواند در جامعه اجرایی شود که‌ از کار تحقیقاتی به صنعتی تبدیل شود، عنوان کرد: بررسی‌­های لازم در پیش نیاز طرح­‌های با زیر ساخت تولید دارو، توسط سازمان غذا و دارو صورت می‌پذیرد و مجوز لازم صادر می­‌شود.

به گزارش وزارت بهداشت، علیرضا جزینی قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر چندی پیش در جمع خبرنگاران از ساخت واکسن اعتیاد و مرفین در کشور خبر داد و در خصوص عملکرد این واکسن گفته بود این واکسن ایمنی بدن را در مقابل مواد بالا می­‌برد و بعد از تزریق اگر شخصی مرفین یا هروئین مصرف کند این مواد هیچ تاثیری روی بدن نخواهد داشت.