به گزارش پارس به نقل از فارنت، این پتنت با نام «اطلاعات برنامه‌های کامپیوتر در نتایج جست‌وجو» شناخته می‌شود و انواع مختلفی از قابلیت‌های جست‌وجو و روش‌های اجرای آن را شامل می‌شود. هدف گوگل جست‌وجوی نه فقط اینترنت به کمک کامپیوتر یا گوشی شما، بلکه کاوش محتوای برنامه‌های گوشی و کامپیوترها است.

در اسنادی که توسط گوگل در USPTO (اداره ثبت اختراع آمریکا) قرار گرفته، شرکت لیستی از مکان‌های مختلف برای جست‌وجو مثل برنامه‌های محلی، سرویس‌های از راه دور و برنامه‌های ثبت‌شده را عنوان کرده است. برای برنامه‌های ثبت‌شده به جست‌وجو در بخش‌های اجتماعی، مسیریابی (Google Maps)، پخش‌کننده چندرسانه‌ای و محتوا پرداخته می‌شود.

برای سرویس‌های از راه دور گوگل در وب، اخبار و رسانه‌های اجتماعی به جست‌وجو می‌پردازد، البته الآن هم همین کار را انجام می‌دهد. برای برنامه‌های محلی، جست‌وجوی گوگل به برنامه‌ها، بوکمارک‌ها و مخاطبین خلاصه می‌شود.

البته می‌توان با خیال راحت تصور کرد که گوگل بدون اجازه شما در میان این اطلاعات به جست‌وجو نخواهد پرداخت و هر نتیجه‌ای که مشاهده کنید، تنها برای خودتان است. احتمالاً به زودی این رشد قابلیت‌های بخش جست‌وجوی گوگل، به اطلاعات شما که در اینترنت قرار نگرفته‌اند و در حافظه گوشی جای دارند هم راه خواهد یافت.