به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران دکتر هاشمیان متخصص چشم گفت: در گذشته معروف بود که می‌گفتند پیری و کوری ولی امروزه نگاه به درمان آب‌مروارید تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه بیماری آب‌مروارید به طور معمول در پیری بروز می‌کند، افزود: علی‌رغم اینکه این بیماری مربوط به سنین بالاست، ولی چکاپ کردن از 40 سالگی و نهایت 50 سالگی شروع شود که شامل چک کردن پیرچشمی و همین‌طور فشار داخلی چشمی است که معمولا بدون علامت است و در غیر این صورت ممکن است اتفاقات برگشت ناپذیری بیفتد که سلامتی بیمار را به خطر بیندازد.

وی درمورد نوع عمل آب‌مروارید نیز گفت: امروزه در تمام جوامع عمل آب‌مروارید، شایع‌ترین عمل چشم محسوب می‌شود و از طرفی موثرترین عمل بدن می‌باشد و نهایتا بیمار پس از 5 روز به فعالیت روزمره برمی‌گردد. از این جهت دولت‌ها هزینه‌های زیادی را برای این عمل در نظر گرفته و مقالات و تحقیقات گوناگونی در این خصوص ارائه شده است و خوبی عمل آب‌مروارید آن است که مشکلات همراه آن نیز مورد درمان قرار می‌گیرد و ممکن است نزدیک‌بینی و دوربینی و آستیگماتیسم برطرف شده و حتی نیازی به عینک نباشد.

وی در پایان در مورد اینکه برای موفقیت‌آمیز بودن عمل چه کنیم نیز گفت: باید شماره لنز به دقت محاسبه شود و همچنین برش عمل حداکثر 3 میلی‌متر باشد تا برای بیمار ایجاد آستیگماتیسم نکند و همین‌طور سلامت قرنیه و شبکیه نیز کمک بسزایی برای افزایش درصد موفقیت این عمل می‌کند.