به گزارش پارس به نقل از ایرنا ، شرکت فضایی Thoth در کانادا طرح های ساخت یک آسانسور فضایی ترسیم را کرده است که به طور بالقوه موجب صرفه جویی در صرف مقادیر زیادی سوخت و هزینه ناشی از پرتاب پر هزینه راکت به مدار زمین می شود.

به این شرکت یک پتنت (حق ثبت) آمریکایی برای ساخت یک برج مستقل که به 12 مایلی (20 کیلومتری) بالای سطح زمین می رسد، اعطا شده است. بلندی این برج فضایی 20 برابر بلندترین برج های جهان خواهد بود.

رییس و مدیر اجرایی این شرکت کانادایی ادعا می کنند که این برج فضایی همچنین شامل فناوری هایی برای موشک خود فرود آورنده خواهد بود که نوید دهنده عصر جدیدی از حمل و نقل فضایی است.

آنها با اشاره به سامانه فرود که توسط شرکت اسپیس ایکس در حال ساخت است، می گویند: فرود آمدن بر روی یک سکوی شناور در سطح دریا یک نمایش بزرگ است، اما فرود آمدن در 12 مایلی (20 کیلومتری) بالای سطح دریا، سفر فضایی را بیشتر شبیه سفر یک جت مسافربری می کند.از این آسانسور برای تولید انرژی باد و ارتباطات نیز استفاده خواهد شد.

طراحی این برج زاییده فکر دکتر برندان کویین رییس گروه فنی شرکت Thoth است.

وی می گوید: با استفاده از این آسانسور الکتریکی فضانوردان تا 12 مایل (20 کیلومتر) بالا خواهند رفت.

از بالای این برج ، هواپیماهای فضایی در یک مرحله به مدار پرتاب می شوند و برای سوخت گیری و پرواز مجدد به بالای این برج باز می گردند.

ساخت آسانسورهای فضایی برای اولین بار در سال 1895 توسط دانشمندان روسی پیشنهاد شد.