به گزارش پارس به نقل از ایسنا، فرزاد طاهرخانی، رییس شرکت سازنده این شناورها گفت: هاورکرافت یک وسیله نقلیه منحصر به فرد با قابلیت‌های حرکتی ویژه است که می‌تواند در حوادث رودخانه‌ای و سیل‌ها خدمات امداد و نجات را تسهیل کند.

وی اظهار داشت: این شرکت اولین شرکت خصوصی تولیدکننده هاورکرافت در ایران است و در حال حاضر طراحی و ساخت هاورکرافت تک نفره و دو نفره را با موفقیت به اتمام رسانده است.

وی اظهار داشت: تمام مراحل طراحی مهندسی و ساخت این هاورکرافت‌ها در ایران انجام شده و برنامه‌ریزی شده است که تا پایان سال 95 هاورکرافت شش نفره این شرکت به بازار عرضه شود.

طاهرخانی با توضیح در رابطه با میزان رقابت پذیری محصول تولید شده با نمونه‌های خارجی آن گفت: هاورکرافت دامون دقیقا از همان موتوری استفاده می‌کند که شرکت‌های معتبری مانند یونیورسال هاورکرافت آمریکا استفاده می‌کنند و از نظر عملکردی در سطح هاورکرافت‌های جهانی است.

وی افزود: به علت هزینه‌های پایین تولید در ایران، هاورکرافت دامون از نظر قیمتی بسیار رقابتی محسوب می‌شود و از سوی دیگر ارائه خدمات تعمیر و نگهداری و تامین قطعات یدکی هاورکرافت‌های ساخت داخل را از تمام نمونه‌های خارجی متمایز کرده است.