به گزارش پارس به نقل از  مهر؛ دکتر ایرج خسرونیا گفت: سرطان، از جمله بیماریهایی است که در کشور ما عوارض زیادی به دنبال دارد که این مسئله ناشی از عدم توجه به مقوله " خودمراقبتی" است که کمتر در جامعه ما اتفاق می افتد. او با اعلام اینکه آمار ابتلا به سرطان در کشورمان رو به افزایش است، گفت: متاسفانه مردم ما کمتر به پزشک مراجعه می کنند و اجازه می دهند، وقتی بیماری مزمن شد، آن وقت اقدام به درمان می کنند که دیگر خیلی دیر شده است.

خسرونیا به تغییر سبک زندگی، مصرف زیاد غذاهای آماده و فست فودها، کم تحرکی و… به عنوان عوامل موثر در ابتلا به بیماریها نام برد و گفت: در پنجمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، سه موضوع خودمراقبتی، سرطان و بیماریهای قلب و عروق، مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد و در کنار آن به موضوعاتی مثل پزشکی قانونی و مسائل پزشکی نیز اشاره خواهیم داشت.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، یکی از مسائلی که جامعه پزشکی را دچار مشکل می کند، موضوع پزشکی قانونی دانست و گفت: متاسفانه برخی از پزشکان با موضوعات و مسائل پزشکی قانونی آشنا نیستند و همین مسئله باعث می شود که در مسیر کار، دچار مشکل شوند. از این رو، در این کنگره و گفت: خودمراقبتی، سرطان و بیماریهای قلب و عروق، سه محور اصلی کنگره امسال را تشکیل می دهند.