به گزارش پارس به نقل از شبکه خبر، به گفته گروهبان برنت بلنکلی، قربانی که به علت «تلاش برای اجتناب از حکم» دادگاه تحت تعقیب بود، روز جمعه با یورش پلیس به منزلش دستگیر شد.

با ورود نیروهای پلیس به صحنه این مرد به سمت منطقه جنگلی فرار می‌کند، اما افسران وی را گرفته و وقتی با مقاومت او مواجه می‌شوند، از اسپری فلفل استفاده می کنند و بعد به وی دستبند می‌زنند.

در بیانیه پلیس اشاره ای به رفتار خشن ماموران با این فرد پس از دستگیری نشده و آمده است: «مظنون هنگام خروج از منطقه جنگلی، به زمین افتاد. افسران بعد از بررسی شرایط وی و کمک‌های اولیه، خواهان ارسال کارکنان امدادی برای رسیدگی به وضعیت اورژانسی [این فرد] شدند.»

به گفته گروهبان بلنکلی، نیروهای پلیس در حالی که به تلاش برای احیای فرد مظنون ادامه می‌دهند او را به یک مرکز درمانی منتقل می‌کنند که مظنون در آنجا جان می‌دهد.

واحد جنایی پلیس توسکالوسا مشغول انجام تحقیقات است اما تاکنون جزئیاتی ارائه نشده است.

این اتفاق در حالی رخ داد که پلیس آمریکا به علت استفاده از نیروی قهریه، به ویژه علیه امریکایی‌های آفریقایی تبار، با انتقادهای شدید مواجه شده است.

تاکنون چند افسر سفید پوست در آمریکا سیاه پوستان غیرمسلح را با شلیک گلوله هدف قرار داده‌اند که در نتیجه آن تظاهرات‌های متعددی در شهرهای این کشور برگزار شده است.

معترضان به دلیل خشونت پلیس و کوتاهی هیئت منصفه دادگاه‌ها در رسیدگی عادلانه و مجازات افسران خاطی در تیراندازی‌های مرگبار به سیاه‌پوستان، تظاهرات کرده‌اند.