به گزارش پارس به نقل از مهر، پژوهش های جدید محققان دانشگاه علوم و تکنولوژی نروژ نشان می دهند که ورزش سنگین و شدید بر کاهش علائم بیماری مزمن ورم مفاصل که ممکن است به التهاب شدید مفاصل منجر شود، موثر است.

«آنجا بای»، پژوهشگر تیم تحقیق، در این باره می گوید: «با توجه به این مساله که بیماران مبتلا به ورم مفاصل اغلب تحملشان در برابر بیماری کاهش پیدا کرده در حالی که احتمال ابتلا به بیمارهای قلبی–عروقی در آنها افزایش پیدا می کند، به همین دلیل است که این پژوهش ها برای بیماران مبتلا به ورم مفاصل دارای اهمیت ویژه است در واقع این افراد با ورزش به حفظ تناسب اندام و استقامت قلب و عروقشان کمک می کنند.»

در این تحقیقات ۱۸ زن در سنین مختلف ما بین ۲۰ تا ۴۹ سال مورد بررسی و آزمایش قرار گرفتند. این افراد در بیست جلسه طی ده هفته، به فعالیت های سنگین ورزشی از جمله دوچرخه سواری با استفاده از دوچرخه های ثابت مشغول شدند.

نتایج این فعالیت ها نشان می دهد که تمایل به ورم در مفاصل آنها کاهش پیدا کرده و میزان دریافت و مصرف اکسیژن در آنها افزایش پیدا کرده است به این معنا که خطر بیماری های قلبی–عروقی در آنها رو به کاهش خواهد بود.

آمارهای مراکز پزشکی نشان می دهند که ابتلا به این بیماری در زنان سه برابر مردان است و بیشتر بزرگسالان درگیر این بیماری می شوند البته این گفته به این معنا نیست که کودکان به آن مبتلا نمی شوند.