به گزارش پارس به نقل از جوان آنلاین، مدتی قبل بود که کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران، 25 سارق خشن را در نقاط مختلف تهران بازداشت کردند. 

تحقیقات نشان داد که متهمان در گروه‌های مختلف دست به کیف‌قاپی، سرقت از منازل، سرقت با تصادف ساختگی می‌زنند و سرکرده شبکه هم مجرم سابقه‌داری به نام امیر و معروف به امیرخوشگله است که بعد از بازداشت اعضای باند متواری شده است. 

کارآگاهان در تحقیقات خود بخشی از املاک امیر را که با اموال سرقتی خریده بود، در مناطق سلطان آباد، پرند، پرندک، شهریار و گلستان شناسایی کردند. همچنین 13 خودروی خارجی متهم مثل مزدا، هیوندا، آزارا، کوپه و... متهم شناسایی شد. 

در حالی که تلاش‌های پلیس برای بازداشت متهم ادامه داشت، کارآگاهان متوجه شدند امیر نهم مردادماه به همراه هشت عضو دیگر باند- سه زن و پنج مرد – هنگام سرقت از ویلایی در شهرستان بندر انزلی بازداشت شده است. 

متهم 22 ساله بعد از انتقال به اداره هجدهم به دهها فقره سرقت دیگر اقرار کرد و گفت همراه همدستش که مرد 24 ساله‌ای به نام مهدی بود، با تصادف‌های ساختگی یا زاغ‌زنی کنار بانک‌ها از مردم سرقت می‌کرد. 

مهدی هم در بازجویی‌ها حرف‌های امیر را تأیید کرد. 

سرهنگ کارآگاه داوود فـرد، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: «با توجه به سوابق هر دو متهم در تعدد سرقت‌ها و برای شناسایی دیگر جرائم، دستور انتشار بدون پوشش تصویر دو متهم از سوی بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران صادر شده است و شاکیان می‌توانند به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند.»