به گزارش پارس به نقل از فارس، رضا باکری بعدازظهر امروز در نشست و هم‌اندیشی صنایع لبنی شمال کشور که به میزبانی بابلسر برگزار شد، با اشاره به اصلاح نظام قیمت‌گذاری با توجه به دستورالعمل سال 89، اظهار کرد: این دستورالعمل امروز ناکارآمد و در شرایط فعلی اقتصاد پاسخ نیست و مردم و بنگاه‌های اقتصادی را به چالش کشیده‌ است.

رئیس انجمن صنایع لبنی کشور با بیان اینکه در بحث بنگاه اقتصادی میدان را به تجار و تولیدکننده بسپاریم، بیان کرد: بحث تغییر فروش نظام سنتی در دستور کار قرار گیرد، به‌دلیل اینکه این روش جوابگوی کارخانجاتی که روز به روز به سمت تولید انبوه در حرکت هستند، نیست و باید سیستم فروش الکترونیکی اعتباری جایگزین شود.

باکری با اشاره به اینکه بانک مرکزی اعلام کرده 45 درصد از قدرت خرید مردم در پنج سال اخیر کاهش یافته است، افزود: وقتی مردم قدرت خرید نداشته باشند، چگونه می‌توانند سلامتی خود را تامین کنند.

وی با تاکید به اینکه نظام فروش سنتی در کشور خارج و فروش الکترونیکی در کشور جایگزین شود، اظهار کرد: باید شرایط به‌گونه‌ای در کشور فراهم شود که هر فرد سالانه بتواند 165 کیلو مصرف شیر داشته باشد تا بتواند سلامتی خود را تامین کند.

رئیس انجمن صنایع لبنی کشور گفت: توزیع شیر رایگان در مدارس باید در راس توسعه کالای سلامت قرار گیرد و شایسته نیست چندین سال شاهد بازی با طرح شیر مدارس باشیم.

باکری ادامه داد: توزیع شیر در سطح مدارس ارتباطی به وزارت آموزش و پرورش ندارد و وظایف کارخانجات تولید است.

وی با اشاره به وجود تعداد 17 میلیون و 800 هزار دانشجو و دانش‌آموز در سطح کشور، خاطرنشان کرد: از این تعداد ما نمی‌توانیم کمتر از یک میلیون و 300 هزار تن شیر در مدارس توزیع کنیم.

رئیس انجمن صنایع لبنی کشور با انتقاد از اینکه بی‌کیفیت‌ترین شیر کشور در اختیار مدارس قرار می‌گیرد، گفت: اگر به آمار وزارت بهداشت و درمان و دارو نگاه کنیم، در بحث سلامت باید توجه ویژه‌ای شود.