به گزارش پارس به نقل از قدس آنلاینبدن گرم است، عرق می کند و دمایی بیشتر از 35 درجه سانتی گراد دارد اما دست ها و پاها مانند تکه ای یخ است درست مانند اینکه در ظرفی از آب سرد فرو رفته باشد. به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین؛  مهم ترین علت این مشکل به جریان خون برمی گردد. در بعضی شرایط، خون به اندازه کافی به دست ها و پاها به خصوص انگشتان نمی رسد که باعث سردی این اندام ها و حتی بی حسی می شود.

مشکل جریان خون ممکن است به رژیم غذایی کم کالری و در موارد شدید به بیماری های قلبی عروقی مربوط باشد.

اکثر افراد به رغم فعالیت جسمانی و رعایت رژیم غذایی سالم از سرمای دست ها و پاها در روزهای گرم تابستان شکایت دارند. باید توجه داشت که بدن این افراد هشدار می دهد که عملکردی در بدن صحیح انجام نمی شود.

از طرفی دست ها و پاها اندام های انتهایی بدن هستند که بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و اولین قسمت ها برای تحرک محسوب می شوند. همچنین وضعیت قرار گرفتن بدن و فعالیت های روزمره نیز می تواند مانع از خونرسانی صحیح به این اندام ها شود. تنگی عروق خونی، ضعف متابولیسم بدن و فشار خون پایین نیز دیگر علل زمینه ساز این مشکل هستند.

دیگر عوامل سردی دست ها پاها

هیحانات را نیز به مجموعه علائم ایجاد سرما در دست ها و پاها اضافه کرد. اگر همواره دچار این حالت هستید، شاید بدن شما تحت تاثیر مجموعه ای از هیجانات پیاپی است. مهم ترین نمونه این هیجانات قرار گرفتن بر سر دوراهی است. تمایل دارید که کاری انجام دهید، احساسی را ابراز کنید و یا مورد علاقه قرار گیرید اما در عین حال ترس و اضطراب نیز وجود شما را فراگرفته و یا از موقعیت مورد انتظار محروم هستید؛ این تضاد واکنش هایی در بدن شما ایجاد می کند. در چنین شرایطی جریان خون در این قسمت های بدن کاهش می یابد.

پیشگیری از سرمای غیرعادی

اگر سرمای دست ها و پاها به علت مشکلات خونی است، می توانید از فواید این خوراکی ها کمک بگیرید تا گرمایی تازه به دست ها و پاها ببخشید:

زنجبیل

زنجبیل می تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد، مانع از مشکلات معده شود، جریان خون را بهبود بخشد، دردهای عضلانی را کاهش دهد و درجه حرارت بدن را بالا برد. 1 قاشق زنجبیل رنده شده را در یک فنجان آب جوش دم کنید و این دمنوش بی نظیر را میل نمایید.

دارچین

 دارچین یکی از پرکاربردترین ادویه هاست که خاصیت گرمابخشی معده، دفع بو و مشکلات گوارشی، افزایش دمای اندام های داخلی، بهبود جریان خون، تسکین دردها و از بین بردن احساس سرما از دست ها و پاها را دارد. از پودر دارچین در چای، دسر، شیرینی و... استفاده کنید.