به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگارانانواع مواد غذایی در فصل گرما به مراقبت‌های ویژه‌ای احتیاج دارد. نگهداری مواد غذایی مانند گوشت و مرغ: گوشت و مرغ که حساس‌ترین مواد غذایی هستند حتما باید به طور تازه تهیه شوند و اگر از این مواد باقی ماند می‌توان آنها را در فریزر منجمد کرد( اما به طور خام). 

برلیانت بزرگمهر رئیس انجمن تغذیه تاکید کرد: افراد اگر مجبور هستند در رستوران‌های بین راهی در مسافرت ها از غذاها استفاده کنند بطور حتمی باید به رستوران‌ اطمینان کامل داشته باشند که غذای مانده به آنها عرضه نمی‌کنند. 

آثار مواد غذایی مانده: مواد غذایی مانده باعث عفونت گوارشی و سایر اختلالات می‌شود که این نوع بیماری می‌تواند برای فرد آزار دهنده باشد. استفاده از لبنیات و میوه‌جات در وعده‌های روزانه افراد می‌تواند روزانه یکی از وعده‌های غذایی خود را با خوردن نان، پنیر و هندوانه، یا گردو، طالبی، انگور و . . . سپری کنند. 

مراقبت‌ مواد غذایی در روزهای گرم تابستانی: 

باید بدانید در روزهای گرم تابستان تا حد امکان غذاها را در منزل تهیه کنید و مواد اولیه آن را در معرض محیط قرار ندهید تا آلوده نشوند. 

اگر دستگاه گوارش فرد به طور مکرر در معرض آلودگی قرار بگیرد دستگاه گوارش بدن ضعیف می‌شود که ممکن است شخص به عفونت ریه مبتلا شود.

چگونگی حفظ تازگی مواد غذایی با یخچال: با انجماد صحیح میوه‌ها و سبزی‌ها می‌توانیم در تمام فصول و طول سال آن‌ها را در دسترس داشته باشیم و به رژیم غذایی خود بیفزایم برای خرید کردن میوه‌ها نیازی به اضافه کردن نمک نیست. افزودن نمک احتمال از دست دادن مواد مغذی را افزایش می دهد. 

نکته‌ای دررابطه با سالم نگه داشتن نان: 

بهترین راه برای نگهداری طولانی مدت نان،‌ قرار دان آن در فریزر است. داخل محیط سرد فریزر، آب داخل نان منجمد می‌شود و زمانی که از نان رفع انجماد کنید، این ماده غذایی بدون بیات شدن به حالت خود بر می‌گردد. 

ناگفته‌هایی برای تشخیص چای سالم و طبیعی:

از نشانه‌های چای خوب این است که چای طبیعی، سالم و بهداشتی سیاه و کدر نمی‌شود، یعنی اگر یک لیوان چای ایرانی مرغوب را حدود چند ساعت در لیوان بگذارید اگر طبیعی باشد تنها رنگ آن کمی مات می‌شود اما اگر طبیعی نباشد سیاه و ته‌نشین می‌شود.