به گزارش پارس به نقل از خراسان بلند شدنم از روی صندلی مشکل است و ۱۰ دقیقه بعد از آن نمی توانم حرکت کنم. اما پس از آن درد فروکش می کند. در قسمت قوزک پا، لگن و ران احساس درد می کنم. سابقه درد مفصل و عضله دارم. در گذشته هنگام صبح با ورم مواجه می شدم که اکنون این مشکل را ندارم. یک ماه است که داروهای فشار خون مصرف می کنم اما این داروها فایده ای نداشته است.

احتمال دارد به بیماری به نام «پلی میوزیت» که نوعی بیماری نادر بافت همبند است، مبتلا شده باشید. این بیماری نوعی میوپاتی التهابی است و ویژگی های آن ضعف و التهاب عضله است. مهم ترین ویژگی این بیماری ضعف عضلات اسکلتی است که حرکت را کنترل می کند. این بیماری در هر سنی می تواند ظاهر شود اما اغلب بزرگسالان بین ۳۰ تا ۵۰ ساله را در بر می گیرد و در زنان شایع تر است. علایم آن به مرور زمان طی هفته ها و ماه ها خود را نشان می دهد. بهترین راه تشخیص انجام آزمایش خون، نمونه برداری از عضله و در برخی موارد MRI است. به یک روماتولوژیست مراجعه کنید تا با تشخیص مشکل درمان لازم انجام شود.

مادری ۶۹ ساله دارم که از یک سال اخیر سرفه می کند. به دلیل تب و عفونت لوله ادراری برای وی آمپول «Rocephine» و آنتی بیوتیک تجویز شد. ۲ روز بعد تب وی بین ۳۸ و ۳۷ بود که پزشک آمپول دوم راتزریق کرد. ۳ روز گذشته است و هنگام ظهر و شب تب بین ۳۸-۳۷ درجه دارد. با توجه به آزمایش کشت ادرار، علت عفونت باکتری E.coli بوده است. راهنمایی کنید.

تب مداوم و عفونت لوله ادراری نیاز به بررسی دارد. در مرحله اول باید مطمئن شویم که E.coli به آنتی بیوتیک که دریافت می کند، حساس است. دوم این که از نبود سنگ یا عفونت کلیه در لوله ادراری فوقانی مطمئن شویم. گاهی انجام سونوگرافی و سی تی اسکن و آزمایش خون لازم است تا بتوان فهمید که آیا بدن به عفونت واکنش نشان می دهد یا نه، مصرف مایعات و مراجعه به پزشک فراموش نشود.