به گزارش پارس به نقل از قدس آنلاینمقدار کالری دریافتی در طول روز باید بین 1500 تا 2500 کیلو کالری باشد. برای تامین این مقدار نه نیازی به تحمل گرسنگی است و نه محروم شدن از لذت خوردن. تنها با کاهش مصرف شکر، خمیرها، نوشابه های گازدار و غذاهای آماده می توان به این مهم دست یافت. سعی کنید عادات صحیح غذایی را در پیش بگیرید و نسبت به تغذیه صحیح خود دقت داشته باشید.

کلم بروکلی، میوه ها، قهوه و عسل؛ خوراکی های بی نظیر سلامتی

شاید شما هم جز افرادی هستید که نمی توانید روز خود را بدون نوشیدن یک فنجان قهوه آغاز کنید. این عادت را ترک نکنید اما در کنار آن حتما در برنامه غذایی خود میوه های سرشار از آنتی اکسیدان نظیر لیمو، سیب و گلابی را نیز بگنجانید.

مصرف هویج، کلم بروکلی و اسفناج نیز برای رسیدن به کیفیت زندگی مطلوب  و عمر طولانی بسیار مهم است. مقدار مصرف آلفا کاروتن با کاهش چشمگیر مرگ و میر در انسان رابطه دارد.

عسل نیز یک گنجینه سلامتی است که نباید از برنامه غذایی حذف گردد. این خوراکی مفید را باید یک شیرینی طبیعی و سرشار از ریز مغذی ها دانست. عسل خواص آنتی بیوتیک و انرژی زا دارد که برای همه افراد در سنین مختلف مناسب است.

پیشگیری از تجمع چربی های شکمی

یکی از بدترین آسیب هایی که سلامتی را تهدید می کند، چربی های شکمی است. این چربی ها نشان می دهند که عملکردی در بدن صحیح انجام نمی شود و می تواند زمینه ساز بسیاری از ناراحتی های قلبی عروقی باشد.

برای پیشگیری از چنین عواقبی مصرف چربی ها را کاهش دهید، ورزش کنید، مقدار بیشتری آب بنوشید و به میزان فشار خون و کلسترول توجه داشته باشید. برای کاهش اندازه دور شکم و کاهش خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی کافی است 3 تا 5 کیلوگرم وزن کم کنید. با توجه به آمار علمی، بیماری های قلبی عروقی نخستین عامل مرگ و میر در دنیاست و از همین رو اهمیت پیشگیری از این بیماری منطقی به نظر می رسد.

30 دقیقه پیاده روی روزانه

پیاده روی 30 دقیقه در طول روز فواید بسیاری برای قلب، پاها و ماهیچه ها دارد. برای چنین فعالیتی تردید نداشته باشید، حدالامکان در هوای پاک و آزاد راه بروید و از این فواید برای بهره مندی سلامتی و تقویت سیستم ایمنی کمک بگیرید. ورزش کردن یکی از مهم ترین اصول طول عمر است.

8 ساعت خواب طی شبانه روز

شاید عجیب به نظر برسد اما 70% افرادی که صد سال عمر دارند حدود 10 ساعت در شبانه روز می خوابند. البته باید به خواب شبانه نیم ساعت چرت بعد از ظهر را نیز اضافه کرد که به حفظ تناسب اندام و شادابی کمک می کند و موجب تقویت انرژی در عصر می شود.

خواب خوب و باکیفیت کلید حفظ سلامتی بدن و مغز است و توانایی های شناختی را افزایش می دهد. راستی شما چند ساعت در شبانه روز می خوابید؟

مطالعه، بازی و ارتباط مطلوب با دیگران

زندگی فعالی که با ابراز احساسات و انگیزه شناخت چیزهای تازه همراه است می تواند به حفظ سلامت و پویایی مغز کمک کند. همچنین باید به هیجانات نیز توجه داشت زیرا زندگی که با استرس و احساس ناراحتی و بدبختی همراه است زودتر از حد تصور پایان می گیرد. این یک واقعیت کاملا علمی است.

با افرادی که احساس خوشحالی و خوشبختی به شما می دهند و شما را به خنده وامی دارند ارتباط داشته باشید و سفر بروید. همه ما در زندگی به تعادل و اهمیت اولویت ها نیاز داریم. بعضی از چیزها را باید کنار گذاشت و از افرادی که انرژی منفی می دهند باید دور شد تا بتوان زندگی بهتری داشت.

طول عمر نتیجه یک زندگی راحت است. حتما به حفظ سلامت جسم و روح خود اهمیت دهید تا همواره از زندگی لذت برید.