به گزارش پارس به نقل از فارس احسان نصیری دقایقی قبل اظهار داشت: تا این لحظه 6 جسد توسط ماموران هلال احمر و نیروهای امداد و نجات از آب خارج شده‌اند.

وی افزود: این اجساد متعلق به 4 زن و 2 مرد است، البته برخی از منابع کشته شدن 8 نفر را اعلام کرده اند، اما با توجه اینکه تاکنون ما 6 جسد را رویت کرده ایم، فقط مرگ 6 نفر را بر اثر سیل شب گذشته تایید کنیم.

این مسئول افزود: همچنین بر اساس گزارش مردم حاضر در منطقه سیل زده، 12 نفر مفقود شده‌اند که در تلاش برای پیدا کردن این افراد هستیم.

نصیری بیان داشت: از ابتدای وقوع حادثه 65 نیروی متخصص امداد و نجات به منطقه اعزام شده و تجهیزاتی از جمله 5 آمبولانس، 4 خودروی نجات، 2 دستگاه خودروی مجهز به ست نجات، 2 دستگاه خودروی سنگین به محل حادثه برای تسریع در امدادرسانی اعزام شده است.

وی افزود: همچنین 50 دستگاه چادر، 300 تخته پتو، مقادیری آب شرب و یک هزار بسته مواد غذایی از جمله انواع کنسرو برای حادثه‌دیدگان ارسال شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان البرز گفت: از شب گذشته تاکنون بیش از 30 دستگاه خودرو از داخل رودخانه کرج خارج شده است که این خودروها در زمان وقوع حادثه در کنار رودخانه و یا حاشیه جاده چالوس پارک بوده است.

*اعزام 4 قلاده سگ آموزش دیده برای یافتن افراد مفقود شده 

نصیری در پاسخ به این پرسش که برای نجات گمشدگان چه تمهیداتی در دستور کار قرار دارد، گفت: برای این منظور 4 قلاده سگ آموزش دیده که در یافتن افراد مفقود شده و یا اجساد مهارت دارند، به همراه نیروهای امداد و نجات متبحر به منطقه اعزام شده اند.

وی بیان داشت: باید قبول کنیم که حجم کار به دلیل طولانی بودن مسیر رودخانه و طولانی بودن حاشیه جاده و رودخانه بسیار زیاد است و امدادرسانی و همچنین یافتن افراد مفقود شده، زمان می برد.

نصیری در پایان گفت: با این وجود تمام نیروهای هلال احمر در آماده‌باش بوده و لحظه‌ای در امدادرسانی غفلت نمی‌کنیم.