به گزارش پارس به نقل از ایسنا در تاريخ 12 خرداد ماه سال گذشته، وقوع يک فقره فوت مشکوک از طريق بيمارستان حضرت رسول اکرم (ص) به کلانتري 137 نصر اعلام و با حضور مأموران کلانتري در محل و انجام بررسي هاي اوليه مشخص شد زني به هويت لعيا 30 ساله، در ساعت 8:30 روز 11 خرداد سال 93 از محل سکونت خود واقع در خيابان جمال زاده شمالي، توسط اورژانش به بيمارستان منتقل شده اما از سوي تيم پزشکي بيمارستان اعلام شده که متوفيه پيش از هرگونه اقدام درماني فوت کرده است.


با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع "فوت مشکوک" و به دستور شعبه دوم بازپرسي دادسراي ناحيه 27 تهران، پرونده براي رسيدگي در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت و همسر متوفيه پس از حضور در اداره دهم ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در ساعت 8:20 روز يازدهم خرداد ماه سال قبل با صداي زنگ تلفن همراهم از خواب بيدار و متوجه شدم همسرم جلوي آشپزخانه افتاده و در آپارتمان نيز باز است ؛ از زنان همسايه کمک خواستم و آنان نيز با اورژانس تماس گرفتند و او را به بيمارستان منتقل کرديم.

همزمان با آغاز تحقيقات از همسر متوفيه ، نظريه پزشکي قانوني در خصوص علت مرگ اعلام شد ؛ بنا بر نظريه پزشکي قانوني ، علت مرگ ناشي از نارسايي تنفسي و متعاقب آن خفگي ناشي از انسداد مجاري هوايي اعلام شد.

با اعلام نظريه پزشکي قانوني در خصوص وقوع جنايت ، کارآگاهان تحقيقات ويژه از همسايگان ، اعضاي خانواده مقتوله ، بررسي محل زندگي مقتول و ... را در دستور کار قرار دادند.

منفي بودن احتمال باز بودن در خانه در شرايطي از سوي کارآگاهان قوت پيدا کرد که مشخص شد در منزل محل سکونت مقتوله و همسرش از نوع ضد سرقت بوده و هيچگونه آثاري در خصوص تخريب و يا فشار بر آن براي ورود به خانه وجود نداشته است، ضمن آنکه با توجه به اظهارات همسايگان در خصوص کشف جسد مقتوله با لباس منزل و عدم مراجعه هيچکدام از آنها به در منزل مقتوله ، احتمال باز کردن در خانه توسط مقتوله را نيز منتفي مي کرد.

تحقيقات کارآگاهان نشان داد که همسر مقتوله ، ساعت 6:30 هر روز صبح براي رفتن به محل کارش واقع در جاده قديم تهران - کرج از خانه خارج مي شده در حاليکه بنا بر ادعاي وي ، در روز حادثه خواب مانده بوده و در ساعت 8:30 به واسطه زنگ تلفن همراه خود بيدار شده است. همسر مقتوله به نام سعيد 42 ساله ، در حالي مدعي بيدار شدن به واسطه زنگ تلفن همراه خود شده بود که در تحقيقات اوليه ، منکر پاسخگويي به تلفن همراه خود شده در حاليکه در ادامه ي تحقيقات اظهارات ضد و نقيضي در اين خصوص بيان کرده بود.

به گزارش ايسنا، بر اساس اعلام مرکز اطلاع رساني پليس آگاهي پايتخت، سرهنگ کارآگاه آريا حاجي زاده ، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ ، با اشاره به ديگر دلايل و مدارک به‌دست آمده در طول تحقيقات تخصصي صورت گرفته ، گفت : با وجود ادعاي همسر مقتوله مبني بر بي گناهي ، اما با توجه به دلايل ، شواهد و مستندات و همچنين اظهارات متناقض ارائه شده از سوي اين شخص ، دستور بازداشت موقت از سوي مقام محترم قضايي براي همسر مقتوله به عنوان متهم اصلي پرونده صادر و متهم به همراه کيفرخواست صادره از سوي بازپرس پرونده در اختيار مرجع محترم قضايي قرار گرفت.