به گزارش پارس به نقل از خراسانعطری که با سلیقه و ویژگی های فردی و فیزیکیِ شخص همخوانی داشته باشد و در عینِ حال، اقتضای فصل و محیط و طبیعت هم در آن رعایت شود. اینجاست که متخصصان و مشاوران حوزه عطر و ادکلن به کمکمان می آیند و با معرفی بهترین عطرهای تولید شده در هر سال، انتخاب را برایمان راحت می کنند. به گزارش ایده آل، جایزه فی فی (FiFi) مراسمی است که هر سال به همت انجمن عطر فرانسه برگزار می شود تا نتیجه رقابت تنگاتنگ عطرهای ارائه شده در سال قبل را معرفی کند. برای آشنایی با عطرهای برگزیده امسال، با ما همراه باشید.

رایحه چوب و گیاهان معطر

شرکت فرانسوی گرلن در سال 2014 تولید کننده ادکلن مردانه L’Homme Ideal بود که ترجمه نام آن «مرد ایده آل» است. تولیدکنندگان گرلن معتقدند این عطر برای هر مردی مناسب است و می توانید آن را با خیال راحت به همه مردان جوان، میانسال یا مسن هدیه بدهید. رایحه این عطر از ترکیب چوب با گیاهان معطر ساخته شده؛ رایحه ای سنگین که با اضافه کردن عصاره مرکبات و شکوفه های پرتقال، به عطری سبک و قابل استفاده در طول روز تبدیل شده است. از ویژگی های قابل توجه این عطر، ماندگاری رایحه آن برای زمانی طولانی است. داوران جایزه فی فی، ادکلن گرلن را به عنوان بهترین عطر مردانه سال انتخاب کردند.

حس باغ های باران خورده لندن

عطر My Burberry به همراه مجموعه پاییزی برند انگلیسی بربری در پاییز 2014 به بازار آمد. به پیشنهاد طراحان بربری، با استفاده از این عطر به همراه یکی از بارانی های کلاسیک بربری، می توانید یک روز خوش پاییزی برای خودتان رقم بزنید. این عطر رایحه گل ها را دارد و با استفاده اش، حس قدم زدن در یکی از باغ های باران خورده لندن به شما دست می دهد. رایحه گل برای مهمانی های عصرانه در تمام فصول سال انتخاب خوبی است. بربری این عطر را در سه اندازه، 30، 50 و 90 میلی لیتری، همراه با ملزومات بهداشتی آن شامل صابون، لوسیون، اسپری و... تولید کرده است.

یک رایحه خاص، برای یک مهمانی خاص

مجموعه عطرهای Opium همیشه مورد توجه بودند و طرفداران زیادی داشتند اما این شرکت فرانسوی با ارائه نسخه سیاه آن در سال 2014، بهترین نمونه این مجموعه را با نام Black Opium روانه بازار کرد؛ عطری که مورد توجه داوران جایزه فی فی قرار گرفت و عنوان بهترین عطر زنانه سال را به دست آورد. البته کمپین تبلیغاتی این عطر هم نقش مهمی در موفقیت Black Opium و معرفی آن در بازار جهانی داشت و به همین دلیل، جایزه بهترین کمپین تبلیغاتی را هم به دست آورد. در ساخت این عطر از رایحه فلفل، شکوفه های پرتقال، یاس و وانیل استفاده شده و به اندازه طول یک مهمانی هم ماندگاری دارد.

رایحه ای لوکس و کمیاب

داوران جایزه فی فی، عطرها را به دو دسته تقسیم می کنند؛ عطرهایی که به شکل عمده در بازار جهانی با قیمتی قابل دسترس برای عموم مردم تولید می شوند و عطرهایی که برندهای لوکس به شکل محدود و با قیمت بالا تولید می کنند. براین اساس، جایزه بهترین عطر لوکس که تولید محدودی در سال قبل داشته است به Cuir d`Ange، محصول شرکت فرانسوی هرمس رسید؛ عطری با رایحه چرم و گل که هم برای خانم ها و هم برای آقایان قابل استفاده است. برای سفارش این عطر باید از طریق سایت هرمس اقدام کرد.

شکلات و فندق در شیشه ای کریستالی

شرکت ولنتینو در اوایل سال 2014 میلادی، عطرمردانه ای را روانه بازار کرد که بیش از هر چیز به خاطر شیشه کریستالی و برش خورده اش مورد توجه قرار گرفت. این عطر رایحه کلاسیکی دارد و مناسب مردانی است که اغلب با ست های نیمه رسمی ظاهر می شوند. رایحه اولیه این عطر، بوی چوب است اما چند دقیقه بعد از استفاده، رایحه قهوه، شکلات و فندق را هم می توانید احساس کنید. از نظر داوران فی فی، هم شیشه این عطر و هم ترکیب و رایحه اش، قابل توجه است و جایزه طلایی فی فی به این محصول ولنتینو اختصاص پیدا کرد.