به گزارش پارس به نقل از تسنیم اعتصاب کارگران تونل بین انگلیس و فرانسه موجب مختل شدن ترافیک در تونل شده است. وزارت خارجه انگلیس نیز هشدار داده است که مهاجران سعی می کنند تا با کامیون وارد این تونل شوند.

تصاویر تلویزیونی گروهی از مهاجران را نشان می داد که سعی می کردند سوار بر کامیون هایی شوند که منتظر ورود به تونل هستند و سایر مهاجران نیز توسط پلیس ضد شورش فرانسه بازداشت می شدند.
حدود 400 کارگر در اعتراض به برنامه های تعدیل نیرو دست به اعتصاب زده و بندر کالایس را مسدود کرده اند. کشتیرانی در این منطقه نیز مختل شده و هر دو شرکت یوروتونل و یورواستار نیز فعالیت خود را متوقف کردند.
کارگران اعتصاب کننده با آتش زدن لاستیک موجب مختل شدن رفت و آمد در این تونل شدند. سخنگوی شرکت یوروتونل اعلام کرده است که مقام های این شرکت نگرانی های کارگران را درک کرده اند. وی ابراز امیدواری کرده است که طی ساعات آینده پیشنهادات شغلی مناسبی را ارائه کند.
سخنگوی دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس نیز تاکید کرد که لندن در تماس نزدیک با مقام های فرانسوی است. انگلیس هشدار داده است که مهاجران با استفاده از مختل شدن رفت و آمد از این تونل به فکر سوار شدن بر کامیون هایی هستند که قصد ورود به تونل را دارند.
تعداد زیادی از مهاجران غیر قانونی در کالایس هستند و منتظر فرصتی برای ورود غیر قانونی به انگلیس می باشند.