به گزارش پارس به نقل از مهر، مجید خدابخش بعد از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: این سفر با هدف بهره برداری از چند واحد تولیدی و شرکت در اجلاس سراسری نظام مهندسی و یک روزه خواهد بود.

وی با بیان اینکه اجلاس سراسری روز سه شنبه در اردبیل تشکیل می شود، تاکید کرد: سفر وزرای جهاد، صنعت و معدن و نیرو هنوز قطعی نشده و روز دوشنبه به صورت قطعی اعلام خواهد شد.

استاندار اردبیل در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر تاثیر توافق هسته ای به حوزه تولید و اقتصاد گفت: توافق هسته ای برای کشور و ملت برکات متعدد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارد.

خدابخش افزود: به محض اینکه تحریم ها لغو شود امکان تبادل پول فراهم شده و همین موضوع در ادامه می تواند واحدهای تولیدی متوقف را از توقف خارج ساخته و زمینه ساز رونق مجدد شود.

وی تصریح کرد: دولت مصوبه ای طرح کرده که وام های ارزی بتوانند به شکل ریالی به نرخ روز اخذ وام بازپرداخت شوند که این مصوبه قابل توجه است و در خود استان نیز اثرات آن مشاهده خواهد شد.

رئیس شورای اداری استان تاکید کرد: علاوه بر این با لغو تحریم ها تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی به سادگی امکان پذیر خواهد بود که این برابر با شکوفایی و توسعه اقتصادی است.