به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگارانبا توجه به گرمای شدیدی که در این فصل وجود دارد خیلی از افراد برای جلوگیری از بوی نامطلوب از عطرها و ادلکن‌ها استفاده می‌کنند که شاید برای خیلی‌ها بر روی پوست بسیار ایجاد لک و حساسیت کند. 

مسعود داود متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: خیلی از شما هنگامی که جلوی آینه می‌روید روی صورت خود لکه‌هایی مشاهده می‌کنید که می‌توان مهمترین بروز آن را معمولا تابش نور خورشید دانست. 

وی ادامه داد: رایج‌ترین لکه‌های صورت که بر اثر تابش مکرر از کودکی تا بزرگسالی می‌تواند باعث تحریک سلول‌های رنگدانه ساز در ساختار و تولید رنگ‌دانه شود تحت عنوان‌ لک‌ و مک شناخته شده است. 

وی بیان کرد: لکه دیگر لکه بارداری است که لزوما مربوط به تغییرات بارداری نیست و حتی در آقایان هم ممکن است این عارضه مشاهده شود. 

وی افزود: دلیل پیدایش چنین لکه‌هایی معمولا استعداد ژنتیکی است که البته 95 درصد افراد مبتلا به این لکه‌ها خانم‌ها هستند. 

گفتنی است که شغل افراد هم در بروز لکه‌ها بی‌تاثیر نیست و البته قرص‌های هورمونی موثر است.

این متخصص پوست و مو اظهار کرد: برای درمان لکه‌ها داروها متفاوتی موجود است اما با وجود آن وضعیت لکه به گونه‌ای است که با روش‌های درمان دارویی هم نتیجه مناسبی دریافت نمی‌شود و برای درمان آن از لیزر یا کرم‌های پوشاننده استفاده می‌شود. 

وی خاطر نشان کرد: به علت گرمای زیاد خیلی از افراد بخصوص آقایان عطر و ادکلن ها به    پوست خود می‌زنند و این موضوع باعث حساسیت، قرمزی، آفتاب‌سوختگی در پوست می‌شوند و در صورت تکرار عوارض برگشت ناپذیری به همراه دارد پس توصیه می‌شود افراد عطر و ادکلن ها را بر روی لباس خود بزنند.