به گزارش پارس به نقل از ایرنادکتر مارلین گلن ویل می گوید: زندگی مدرن شامل انواعی از وضعیت های تنش زا مانند، ترافیک، دیر رسیدن به وسایل نقلیه عمومی، از دست دادن قرار ملاقات ها، نگرانی های مالی، کاری و مسئولیت های خانوادگی است.

وی افزود:زمانی که ما تحت تنش قرار می گیریم، تقریبا بطور دائم هورمون آدرنالین در بدن ما ترشح می شود که تاثیری قوی داشته و می تواند سبب افزایش چربی دور کمر شود.

این در حالی است که اندازه بازوها و پاها ممکن است قابل قبول به نظر برسند اما محیط دور کمر به رغم رژیم غذایی و ورزش چاق می شود.

به گفته وی،افزایش محیط دور کمر می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع دو، بیماری قلبی، سکته مغزی، فشار خون بالا و حتی سرطان به ویژه سرطان سینه را افزایش دهد.

دکتر گلونویل افزود:متاسفانه نوع این چربی نیز بسیار سر سخت است و رژیم عادی غذایی و ورزش شدید به ندرت می تواند کارا باشد.

وی خاطر نشان کرد:برای مقابله با افزایش محیط دور کمر باید تلاش کرد تا سطح قند خون و انرژی را با مصرف منظم غذا ثابت نگه داشت.

این متخصص تغذیه گفت:برای این منظور صبحانه، نهار و شام به همراه یک میان وعده در ظهر و یک میان وعده در بعدازظهر صرف کنید و سعی کنید ساعات میان صرف غذا بیشتر از سه ساعت نشود. همچنین سعی کنید بعد از ساعت 6 بعدازظهر دیگر کربوهیدرات مصرف نکنید.

این متخصص گفت:این نحوه غذا خوردن مانع افت قند خون می شود و بدن شما دیگر تمایلی به غذا خوردن سریع ندارد.

وی افزود: همچنین از آنجایی که قند خون ثابت می ماند بنابراین نوسانات خلقی نیز ایجاد نمی شود.