به گزارش پارس به نقل از مهر، عصر امروز با متصاعد شدن دود و سپس زبانه کشیدن شعله های اتش در طبقه دوم یکی از مجتمع های اقامتی شهر مشهد واقع در خیابان «دانش» باری دیگر سامانه امداد و نجات آتش نشانی و خدمات ایمنی مشهد در راستای کمک به حادثه دیدگان به صدا در آمد.

اتصالی در سیستم برقی یک دستگاه ماشین لباسشویی دوقلودر فاصله کمتر از چند دقیقه طبقه دوم یک مجتمع پذیرایی را به آتش کشید و متصاعد شدن دود غلیظ موجب شد تا سیستم اعلام حریق این مجتمع به صدا در آید.

دود متصاعد شده در این مجتمع اقامتی ۳۰ واحدی و فاقد سیستم اطفای حریق موجب شد تا تعداد ۸۵ زائر در این واحد اقامتی در میان دود و شعله های اتش محبوس شوند.

سرپرست ایستگاه ۲۴ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی مشهد کانون این آتش سوزی را سرویس بهداشتی واقع در یکی از واحد های طبقه دوم این مجتمع ۵ طبقه  و به علت اتصال سیم برق ماشین لباسشویی عنوان کرد.

احمد مرندی بیان کرد: با استمداد شهروندان از سامانه ۱۲۵ در کمترین زمان ممکن گروه اطفای حریق و نجات ایستگاه های ۲۴و ۳۲ واقع در خیابان دانش شرقی و محل حادثه اعزام شدند.

وی در تشریح جزئیات عملیات امداد و نجات گفت: ماموران آتش نشانی بلافاصله وارد عمل شده و توانستند ضمن جلوگیری از سرایت آتش به سایر واحد ها در این مجتمع ۵ طبقه جان ۸۵ زائر محبوس را نجات دهند.

وی افزود: نیروهای اعزامی همزمان با عملیات اطفای حریق و تهویه دود از محل با استفاده از دستگاه های تنفسی ۸۵ تن از مسافران محبوس شده را از طریق سرویس پله ها به بیرون از مجتمع منتقل کردند .

مرندی بیان کرد: متاسفانه این مجتمع اقامتی فاقد سیستم اطفای حریق بود و تنها به سیستم اعلام حریق مجهز بود.

وی بیان کرد: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی در بر نداشت و به دلیل دودگرفتگی دچار خسارات مالی شد.