به گزارش پارس به نقل از اعتماد 137 زاير ايراني صبح ديروز ميان زبانه‌هاي آتش در يكي از هتل‌هاي سه ستاره مشهد محاصره شدند.

ساعت 6:30 صبح روز گذشته وقوع آتش‌سوزي در يك مجتمع اقامتي دو طبقه در خيابان طبرسي مشهد به آتش‌نشاني مشهد اطلاع داده شد كه اعزام آتش‌نشانان 11 ايستگاه را به محل حريق به دنبال داشت. با حضور ماموران آتش‌نشاني در محل مشخص شد آتش‌سوزي از طبقه همكف هتل سه‌ستاره نيماي مشهد آغاز شده و به دليل وجود مواد قابل اشتعال به سرعت به ساير طبقه‌ها نيز سرايت كرده و 137 زاير ايراني را در ميان دود و آتش محاصره كرده است.
آتش‌سوزي هتل سه ستاره نيما كه در خيابان طبرسي مشهد اتفاق افتاده، با انتشار دود غليظ توجه ساير هتل داران اين منطقه را نيز به خود جلب كرده است. يكي از كاركنان هتل رضا در خيابان طبرسي كه خود را بعد از باخبر شدن از آتش‌سوزي به محل رسانده بود به «اعتماد» گفت: «من ساعت 6:45 دقيقه صبح ديروز از وقوع آتش‌سوزي باخبر شدم. ساعت 7:45 دقيقه هم آتش به طور كامل خاموش شده بود. آن طور كه من شنيدم، سيم‌كشي آسانسور اين هتل اتصالي كرده بود و باعث وقوع آتش سوزي شد.»
آتشپاد مسعود ظهوريان، معاون عمليات سازمان آتش نشاني خدمات ايمني شهرداري مشهد با اشاره به تلاش دو ساعته 60 آتش‌نشان براي نجات زايران و مهار شعله‌هاي آتش، علت وقوع آتش‌سوزي را در دست بررسي اعلام كرد و درباره جزييات آن به مهر گفت: «آتش‌سوزي از رختكن هتل نيما در طبقه همكف آغاز شده و به سرعت به كل آپارتمان سرايت كرده بود به نحوي كه شعله‌هاي آتش و دود از فواصل دور ديده مي‌شد.» به گفته آتشپاد ظهوريان، در اين عمليات 60 آتش‌نشان از 11 ايستگاه با 21 دستگاه خودروي اطفاي حريق حضور داشتند كه پس از رسيدن به محل به دو گروه تقسيم شده و عمليات نجات زايران و مهار حريق را آغاز كردند.
او با اشاره به نجات 137 زاير ايراني از ميان شعله‌هاي آتش در دو ساعت عمليات ماموران آتش‌نشاني، از اطفاي كامل حريق پس از دو ساعت خبر داد و گفت: «در اين عمليات نيروهاي امداد و نجات ۱۳۷ نفر از مسافران اين هتل آپارتمان  راكه در طبقات بالاتر گرفتار شده بودند و راه فرار نداشتند با استفاده از دستگاه‌هاي تنفسي و نردبان از طريق پشت‌بام، پنجره و درب ورودي نجات دادند و به محل امن منتقل كردند.»
همزمان شهرام طاهرزاده، مسوول روابط عمومي اورژانس مشهد با اشاره به انتقال يكي از زايران به بيمارستان به دليل مشكل تنفسي از درمان سرپايي 9 نفر ديگر از حادثه‌ديدگان در محل خبر داد و به «اعتماد» گفت: «وقوع آتش‌سوزي در هتل نيما در ساعت 6:52 دقيقه صبح شنبه به اورژانس مشهد اطلاع داده شد و بلافاصله چند دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند. در اين حادثه يك مرد ميانسال بر اثر دودگرفتگي دچار مشكل تنفسي شده بود كه پس از انجام اقدامات درماني اوليه به بيمارستان اعزام شد و 9 نفر ديگر نيز در محل مورد درمان قرار گرفتند.»
طاهرزاده حال تنها مصدوم اين حادثه را مساعد اعلام كرد و ادامه داد: «خوشبختانه اين حادثه تلفات جاني نداشت و 9 مصدومي هم كه در محل درمان شدند، فقط دچار دودگرفتگي شده بودند و مورد سوختگي نداشتيم. »