به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران بنا به گزارش شمار افراد مبتلا به سرطان روز به روز درحال افزایش است که علل ابتلا به این سونامی خطرناک بسیار متفاوت بوده و از محیط  اطراف ما تا احساسات درونی ما در بروز این مشکل دخیل هستند البته باید گفت که غذاهای مصرفی نیز تاحد بسیار زیادی در این امر دخالت دارند که باحذف برخی از آنها می‌توان سلامتی بدن را تضمین کرد. 

متخصصان بارها بارها این اخطار را داده‌اند که مصرف شکر به شدت سرطان را افزایش می دهد و به طورکلی بر این باورند که شکر برای سرطان به عنوان یک سوخت عمل می کند. بر اساس نظریه‌ای سلول‌های بدخیم و تومورهای رشد یافته باعث می‌شوند که سلولها از طریق تجزیه گلوکز (قند) تکثیر پیدا کنند. چرخه بازیافت متابولیت به این روند باعث می‌شود که دستگاه تنفس بدون اکسیژن کار کند که این اتفاق عکس‌ سلولهای طبیعی رخ می دهد. گفتنی است سلول‌های سالم تولید انرژی می‌کنند تا به این طریق ساختار گلوکز شکسته شود و تولید میتوکندری اکسیده شود. 

همچنین دستگاه تنفس عادی اکسیژن به تخمیر قند تغییر می‌یابد که با حذف مصرف مواد قندی از گسترش سرطان پیشگیری می‌شود. متاسفانه بسیاری از مواد خوراکی چون کیک، آب نبات و . . حاوی مقدار زیادی شکر هستند که به طور مخفی بر روی برچسب بسته‌بندی ها حک شده‌اند. حتی محصولاتی چون ماست سالم، غلات، حبوبات، نان و محصولات کم کالری نیز محتوی مقدار کمی شکر می باشند. توصیه می شود که تا حد امکان از خرید این بسته بندی شده و راحت بپرهیزید و غذا را در منزل پخت کرده و مصرف کنید شاید باور این موضوع سخت باشد، اما یک ظرف ساده سالاد نیز حاوی مقدار بسیار زیادی شکر می باشد. پس لازم است مصرف غذاهای گیاهی، پروتئینی سالم(اجتناب از گوشت قرمز) و غذاهایی با ارزش غذایی بالا را در برنامه غذایی خود بگنجانید.