به گزارش پارس به نقل از روزنامه جوان، باز هم یک تکذیبیه دیگر! سازمان صدا‌و‌سیما این بار خبر مربوط به ممنوعیت حضور هنرمندان و مجریان رسانه ملی را در شبکه‌های اجتماعی تکذیب کرده است. این دومین بار در دو هفته اخیر است که انتشار شایعه‌ای در سطح برخی رسانه‌ها، سازمان صدا‌و‌سیما را به انتشار تکذیبیه وا می‌دارد.

چند ماه سکوت و آرامش در سازمانی که با تغییرات گسترده مدیریتی و درون‌سازمانی مواجه شده بود به سر رسیده است. صداو‌سیما، آن سازمانی که در آخرین ماه‌های ریاست عزت‌الله ضرغامی با گرفتاری‌های پیچیده مالی و حواشی کوچک و بزرگ دست به گریبان بود بعد از آمدن محمد سرافراز به ساحل آرامش رسید اما حالا کم‌کم ماجراهای تازه‌ای برای آن آغاز می‌شود.

شاید اولین حاشیه برای صداوسیما را بتوان منسوب به پخش سریال «در حاشیه» مهران مدیری دانست؛ سریالی که این سازمان را در آستانه جدال با صنف پزشکان و راهپیمایی آنان قرار داد و در نهایت با عقب‌نشینی صداوسیما جنجال‌ها خوابید.

بعد از آن تقریباً دیگر همه چیز به آرامی طی شد تا آنکه ماجرای‌پخش سریال بدآموز «شمعدونی» - سریالی با مجوز تولید دوره ضرغامی - پس‌لرزه‌ای با تأخیر بسیار را به معاونت سیما رساند و منجر به تذکر شفاهی رئیس رسانه ملی به علی‌اصغر پورمحمدی آن هم با این جمله کلیدی شد که «چرا به مردم سم تاریخ گذشته خورانده‌اید.»

سومین و تازه‌ترین حاشیه صداوسیما اما مربوط به برنامه مناسبتی «ماه عسل» است. حالا در کنار این حواشی که کم‌کم فاصله زمانی وقوعشان رو به کاهش می‌گذارد، پیدا شدن سر و کله شایعات قوز بالاقوزی برای سازمان صداوسیماست که نیاز دارد هرچه زودتر از موقعیت کنونی فاصله بگیرد و نشانی ساحل آرامشش را گم نکند.

نخستین شایعه درباره این سازمان هم مربوط به دو هفته پیش و انتشار خبری درباره تفکیک جنسیتی در داخل این سازمان است. خبری که ادعا می‌کرد نیروهای انسانی زن در این سازمان از نیروهای انسانی مرد جدا شده است. با توجه به جنس کار در سازمان صداوسیما هرچند قبول چنین خبری درباره این سازمان به خصوص در واحدهای فنی آن دشوار بود، اما از سوی یک سایت خبری منتشر شد و به سرعت بازتاب پیدا کرد.

 در نهایت روابط‌عمومی رسانه ملی این خبر را تکذیب و اعلام کرد: «در سازمانی چون صداوسیما که بسیاری از همکاران آقا و خانم برحسب شرایط شغلی با حفظ شئونات شرعی، عرفی و قانونی با یکدیگر همکاری دارند، چگونه می‌توان پذیرفت که تفکیک جنسیتی، آن هم از نوع «خبر منتشر شده» رخ داده است؟

اگر در برخی از مشاغل مانند منشی، مدیر دفتر، هماهنگ‌کننده و... که ضروری است افراد تا پاسی از شب در محل کار حضور داشته باشند، از خدمات نیروهای مرد استفاده می‌شود، آیا مصداقی بر تفکیک جنسیتی است یا تکریم و احترام به همکاران خانم؟ مضاف بر آنکه نفس حضور خانم نسرین آبروانی، به عنوان اولین بانویی که به سمت معاونت صدا منصوب شده، گواهی بر رد ادعاهای مطرح شده است.»

این حاشیه اما آخرین حاشیه نبود. حالا درست در زمانی که برخی رسانه‌ها، صداوسیما را به تندروی و حرکت در جناح مخالف دولت متهم می‌کنند، دوباره خبری جدید منتشر شده است درباره ممنوعیت حضور هنرمندان تلویزیون در شبکه‌های اجتماعی. انتشار این خبر کذب باز هم صداوسیما را به واکنش وا داشت. این بار روابط‌عمومی رسانه ملی در روز تعطیل اقدام به انتشار تکذیبیه کرده است.

در این تکذیبیه که روز گذشته منتشر شد، تصریح شده است که رسانه ملی هیچ تصمیمی مبنی بر اعمال محدودیت برای حضور هنرمندان و مجریان صداوسیما در شبکه‌های اجتماعی نگرفته است. نعمتی انارکی، مدیر کل روابط‌عمومی سازمان در خصوص اقدام برخی سایت‌های خبری در خصوص ابلاغ تصمیم رسانه ملی به هنرمندان، مجریان و گویندگان سازمان صداوسیما مبنی بر ممنوعیت حضور در شبکه‌های اجتماعی شخصاً تأکید کرده که هیچ‌گونه تصمیم یا بخشنامه‌ای در این خصوص توسط رسانه ملی صادر نشده است. وی گفته است آنچه در برخی سایت‌ها در این ‌باره نقل شده، کذب محض است و به‌کلی عاری از صحت می‌باشد.

انتشار دو شایعه اخیر در کنار حواشی مختلفی که برای صداوسیما رخ داده، این پیش‌بینی را ممکن می‌سازد که در روزها و هفته‌های آتی باز هم اخبار و شایعاتی از جنس شایعات اخیر منتشر شود، برچسب‌هایی که توأم با داغ‌تر شدن مذاکرات هسته‌ای به صداوسیما می‌چسبند و در اذهان عمومی جا خوش می‌کنند و این برای مدیران رسانه ملی که باید ظاهری بی‌طرف را از خود به نمایش بگذارند یک خطر جدی محسوب می‌شود.