در ادامه چابک‌سازی و ادغام بخش‌های مختلف صداوسیما، واحد مرکزی خبر، در آینده نزدیک تبدیل به خبرگزاری صداوسیما خواهد شد. 
پیمان جبلی معاون خبر سازمان صدا و سیما با صدور حکمی، سید مهرداد سیدمهدی را به عنوان رئیس خبرگزاری واحد مرکزی خبر منصوب کرد. اما نکته مهم در این حکم آنجایی است که آمده: «واحد مرکزی خبر، با توجه به تغییرات ساختاری و مأموریت‌های جدید به عنوان خبرگزاری صدا و سیما فعالیت خواهد کرد.».
 در این حکم همچنین خطاب به رئیس خبرگزاری صداوسیما نوشته شده: مأموریت اصلی شما برنامه‌ریزی و حرکت به سوی تحقق خبرگزاری تراز برتر کشور، به فعلیت رساندن ظرفیت عظیم صدا و سیما در تولید خبر و اطلاع رسانی در راستای آگاهی بخشی عمومی و بصیرت افزایی و تولید و توزیع اطلاعات و اخبار درست، روزآمد و جامع متناسب با نیازها و مصالح جامعه است.
از اهداف تغییر واحد مرکزی خبر به خبرگزاری صداوسیما، کارآمدسازی، ارتقای فعالیت خبری در این بخش و همچنین تربیت و پرورش نیروهای تازه نفس و خلاق رسانه‌ای است. حتی شنیده‌ها حاکی از آن است که باشگاه خبرنگاران نیز به عنوان یکی از خبرگزاری‌های وابسته به رسانه ملی، در خبرگزاری صداوسیما ادغام خواهد شد. 
از دیگر تغییرات در بخش‌های خبری صداوسیما می‌توان به انتصاب مراد عنادی، از کارشناسان و مجریان برنامه‌های خبری صداوسیما به سمت مدیرمسئولی روزنامه جام جم اشاره کرد. مراسم معارفه وی و تودیع مدیرمسئول سابق روزنامه جام جم یعنی بیژن مقدم، فردا برگزار می‌شود.
ضمن اینکه شهرام وثوقی راد نیز به عنوان مدیر کل اخبار سیما و مهدی شهاب تالی به عنوان مدیر کل اخبار صدا منصوب شدند. در این میان، کامران نجف زاده از گزارشگرهای صداوسیما که راه اندازی بخش خبری بیست و سی از اقدامات وی بوده به عنوان مدیر تولید خبر سیما نیز از دیگر تغییرات رسانه ملی است.