به گزارش پارس به نقل از بحران نیوز بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در روز شنبه 14 تیرماه وزش توفانی با سرعت 100 تا 140 کیلومتر سرعت در شمال استان سیستان و بلوچستان و شهر زابل آغاز شد. به همین دلیل نیروهای امداد و نجات هلال احمر در این شهرستان در حالت آماده باش درآمدند تا در صورت وقوع حادثه‌ای به هموطنان آسیب دیده کمک کنند.

با توجه به کاهش میدان دید به هموطنان هشدار داده شد تا حد امکان از سفرهای غیرضروری در مناطقی که خطر طوفان وجود دارد پرهیز کنند.

4000 ماسک در بین مردم توزیع شد

سید مصطفی مرتضوی، سخنگوی هلال احمر کشور در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی (بحران نیوز)؛ درباره آخرین وضعیت امدادرسانی عملیات در توفان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ٤٠٠٠ عدد ماسک در ٣ شهرستان (زابل,هیرمند و زهک) توزیع شده و همچنان توزیع ماسک در روستاها ادامه دارد.

ادارات و سازمان های دولتی تعطیل شد

باقر کرد معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی (بحران نیوز)؛ با اعلام این خبر که صبح امروز اکثر ادارات و سازمان های دولتی به دلیل غلظت بالای گرد و غبار تعطیل شد، گفت: میزان غلظت ذرات معلق در هوای شهرهای سیستان 1570 میکروگرم بر متر مکعب یعنی 10 برابر حد مجاز است.

وی با بیان اینکه اکنون وضعیت طوفان نسبت به چند روز گذشته بهتر شده است، افزود: صبح امروز سرعت توفان 90 کیلومتر بر ساعت بود که هم اکنون کاهش یافته و به 56 کیلومتر بر ساعت رسیده است. همچنین افق دید در صبح 400 متر و اکنون به 2000 متر رسیده است.

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: تا کنون این توفان مصدوم و یا خسارت دیگری نداشته و تنها زندگی مردم را مختل کرده است.