به گزارش پارس به نقل از فارس: فریبا گودرزی، کارشناس مستقر در سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده افزود: امروز چهارشنبه 16 مهر ماه 93 در استان هاي گيلان، مازندران، اردبيل، خراسان رضوي و شهرهاي شمالي آذربايجان شرقي بارش باران گاهي رعد و برق و وزش باد تداوم خواهد داشت.


وی افزود: امروز شدت بارش ها در استان گيلان و غرب مازندران خواهد بود و فردا بارش به صورت پراكنده و خفيف در استان هاي اردبيل ، گيلان و مازندران رخ خواهد داد و در روز جمعه مجددا از غرب سواحل درياي خزر بارش آغاز مي گردد.

کارشناس هواشناسی تصریح کرد: در سه روز آينده در پاره اي نقاط استان هاي هرمزگان، كرمان و سيستان و بلوچستان افزايش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد پيش بيني مي شود.

وی ادامه داد: امروز در شرق كشور به ويژه منطقه زابل وزش باد شديد و گردوخاك رخ خواهد داد و درياي خزر و خليج فارس نيز مواج هستند همچنین در ساعات بعد از ظهر امروز به سبب وزش باد شديد در جنوب سمنان و استان قم ، پديده باد و گرد و خا ك در استان هاي تهران، البرز و مركزي پيش بيني مي شود.

گودرزی با اشاره به وضعیت آب و هوای تهران طی 2 روز آینده گفت: وضعیت آب و هوای تهران در ادامه وقت امروز، نیمه ابری، در جنوب استان باد و گرد و خاک، در ارتفاعات استان بارش پراکنده و فردا، کمی ابری، در پاره ای نقاط غبارصبحگاهی، در ارتفاعات افزایش ابر و روز جمعه، کمی ابری، گاهی وزش باد، در ارتفاعات افزایش ابر پیش بینی می شود.