به گزارش پارس به نقل از جوان متهم 29 ساله که الیاس نام دارد صبح روز گذشته از زندان به شعبه 2 دادگاه کیفری یک استان تهران منتقل شد.

 ابتدای جلسه نماینده دادستان مقابل هیئت قضایی قرار گرفت و در شرح کیفرخواست گفت: عصر روز 18 شهریور ماه سال 89، مأموران پلیس کهریزک از کشف جسد پسر جوانی در بیابان‌های بهشت زهرا باخبر و در محل حاضر شدند. تحقیقات نشان داد که جسد متعلق به پسری 23 ساله به نام سعید است که اعضای خانواد‌‌ه‌اش ناپدید شدن او را به پلیس گزارش کرده بودند. بعد از انتقال جسد به پزشکی قانونی، تحقیقات ادامه پیدا کرد و کارآگاهان به دایی 29 ساله مقتول که الیاس نام داشت، مظنون شدند و او را در مجلس ختم مقتول بازداشت کردند. او در بازجویی‌ها به جرم خودش اقرار کرد. نماینده دادستان گفت متهم بعد از پنج سال موفق به جلب رضایت اولیای دم شده بنابراین درخواست می‌کنم تا از جنبه عمومی جرم مجازات شود. 

الیاس وقتی در جایگاه قرار گرفت، اتهام خودش را پذیرفت و در شرح ماجرا گفت: من و مقتول همزمان عاشق فریبا، یکی از دختران فامیل شده بودیم. وقتی متوجه شدم که سعید قصد دارد همراه خانواده‌اش به خواستگاری فریبا برود، سعی کردم تا فریبا را از ازدواج با او منصرف کنم که البته موفق شدم. 

متهم ادامه داد: یک روز موفق شدم گوشی تلفن همراه فریبا را بردارم. بعد با خط فریبا به سعید پیامک دادم و او را به خانه دعوت کردم تا درباره اختلافمان حرف بزنیم که قبول کرد و خیلی زود خودش را رساند. وقتی در خانه را به رویش باز کردم و من را دید شوکه شد.  پس از اینکه وارد حیاط شد به رفتاری که با او کرده بودم، اعتراض کرد و چاقو کشید. من توانستم چاقو را از دستش بیرون بیاورم و با چند ضربه او را به قتل برسانم. بعد هم جسد را با خودرو به بیابان‌های اطراف شهر بردم و رها کردم. 

متهم ادامه داد: من در پنج سالی که در حبس بودم از کرده‌ام پشیمانم. حالا هم همه زمین‌های کشاورزی‌ام را به خواهرم بخشیده‌ام و او هم از قصاص من اعلام گذشت کرده‌است. 

متهم در آخرین دفاع از خود گفت: پشیمانم. از خانواده خواهرم تقاضای بخشش و از دادگاه درخواست کمک دارم. 

قاضی عزیزمحمدی بعد از شنیدن آخرین دفاع متهم ختم جلسه را اعلام کرد و با هیئت قضایی وارد شور شد.