به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران یک زن 40 ساله به نام Aimi Yeness که به طور غیر قانونی و بدون مشاوره با پزشک اقدام به خرید نوعی ترکیب دارویی هورمون رشد انسانی (HGH) از طریق اینترنت کرده بود هم‌اکنون با مشکل بیماری لوپوس مواجه شده است. 

گفتنی است، این زن پس از مشاهده تبلیغات مرتبط با استفاده از هورمون‌های رشد برای بهبود وضعیت پوست، مو و ناخن خود تصمیم به خرید خودسرانه ترکیبات دارویی و تزریق هر روزه آن به صورت خود گرفته است. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، در مدت اولیه مصرف او با بهبود چشمگیر وضعیت پوست و موی خود مواجه شده است اما بتدریج با مشکلات شدید پوستی و ابتلا به بیماری خود ایمنی لوپوس مواجه شده است که در آن سیستم ایمنی بدن به اشتباه به بدن حمله کرده موجب مشکلات شدید در پوست، مفاصل و اندام‌های داخلی بدن شده و حتی می‌تواند سبب مرگ افراد شود. 

این زن اعلام کرده است که اطلاع نداشته که نباید این نوع ترکیبات را بصورت خود خودسرانه مصرف کند. 

یک متخصص پوست و مو به نام دکتر فرانسیس Prenna در توضیح مشکل این زن می‌گوید: هورمون رشد انسان HGH به طور طبیعی توسط غده هیپوفیز برای تحریک رشد در دوران کودکی تولید می‌شود و پزشکان آن را برای کمک به کودکانی که دچار کاهش و یا توقف رشد شده‌اند به صورت دارو به کار می‌برند. 

داروهای ترکیبات HGH به دلیل افزایش توده عضلاتی و کاهش چربی بدن به عنوان یک داروی ورزشی محبوب توسط ورزشکاران استفاده می‌شد تا زمانی که در سال 1989 توسط کمیته بین‌المللی المپیک به عنوان یک داروی دوپینگی در لیست داروهای ممنوعه قرار گرفت.

در سالهای اخیر این ماده به عنوان یک داروی جوانساز پوست مورد توجه اغلب بازیگران هالیوودی قرار گرفته است اما پزشکان هشدار می‌دهند استفاده بیش از حد از آن و بدون تجویز پزشک می‌تواند منجر به عوارضی جانبی جدی شود. 

بر اساس تحقیقات مصرف بیش از حد می‌تواند منجر به نارسایی قلبی و یا حتی افزایش خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها شود. 

علاوه بر این عوارض جانبی جدی دیگر عبارت است از افزایش احتباس آب در بدن،‌ خطر ابتلا به دیابت، تورم مفاصل و ضخیم شدن پوست که می‌تواند مشکلات جدی برای فرد به وجود آورد. 

این زن با وجود قطع مصرف ترکیب هورمون رشد مجبور است تا آخر عمر تحت نظر پزشک بوده و به مصرف داروهای مهار کننده سیستم ایمنی بدن تنها به خاطر علاقه‌مندی به زیباتر شدن بپردازد. 

بر اثر ابتلا به لوپوس بیش از نیمی از صورت این زن تغییر رنگ دائمی داده و شدت پیشرفت بیماری بسیار شدید است.