به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران خیلی از فست فودها محتوای ساندویچ شان را در منوی شان می نویسند.مخلفات داخل ساندویچ،نقش تعیین کننده ای در انتخاب آن دارد.

 
پر اردک
یکی از افسانه های پایدار رستوران‌های مک دونالد استفاده از چشم گاو در همبرگرهای خود است حتی دیده شده است شرکت‌هایی در پخت کیک‌های پای سیب خود از پرهای اردک و عناصر مشتق آن استفاده می‌کنند باید گفت که این حقیقت عجیب و غریب به مثابه یک داستان شبیه است.

لجن صورتی
 مک دونالد قصد دارد، در شما این باور را ایجاد کند که ساندویچی که شما گاز می‌زنید گوشت مرغ است، اما متاسفانه این دور از واقعیت می‌باشد که تنها از استخوانها و لاشه مرغ در پخت ساندویچهای خود استفاده می‌کند.

گفتنی است که از دیگر مواد تشکیل دهنده این غذاها می‌توان به لجن‌و گل صورتی اشاره کرد که شامل آمونیاک ( برای کشتن باکتری‌ها) و مقدار کمی نفت است.

کود خاک (سولفات آمونیوم) 
سولفات آمونیوم ماده شیمیایی که به تولید کنندگان مواد غذایی به عنوان مخمر نان فروخته می‌شود این ماده شیمیایی فروش بالایی داشته و در لیست مواد غذایی فست فود فروشی‌ها به وفور به چشم می خورد به طوری که 40 سال پیش چیزی حدود 6 میلیارد دلار در فست‌فودها هزینه این ماده شیمیایی شده است.

چوب (سلولز) 
خمیر چوب پردازش شده به عنوان سلولز شناخته شده است که کاربرد متعددی دارد.
پردازنده‌های مواد غذایی از این ماده برای ضخیم کردن و تثبیت مواد غذایی استفاده کرده و آن را جایگزین چربی و افزایش فیبر می‌کند.