به گزارش پارس به نقل از ایران زنی 33 ساله هستم، به دلیل انحراف و همچنین زیبایی،  تصمیم به انجام جراحی بینی گرفته ام. می‌خواستم بدانم آیا بیماران شما در هنگام جراحی به صورت کامل بیهوش می‌شوند و کاربرد لیزر در عمل پلاستیک بینی به چه صورت است و آیا بهتر از بیهوشی و بی‌حسی با روش‌های قدیمی است یا خیر؟
بهترین روش برای  انجام جراحی بینی استفاده از داروهای خاصی است که تحت نظر متخصص بیهوشی به بیمار داده می‌شود،   در این روش بیمار  در هنگام عمل هیچ گونه درد و ناراحتی  احساس نمی‌کند، در  بیهوشی کامل هم نیست بنابراین  از عوارض ناخواسته بیهوشی عمومی هم  دور است.
همچنین بهترین کاندیداهای عمل جراحی افرادی هستند که نقایص مشخص داشته و  قبل از  انجام جراحی با جراح همکاری کافی دارند و نسبت به عمل جراحی و نتایج آن توجیه هستند.
اغلب منظور بیمار از واژه لیزر در جراحی بینی انجام عمل بسیار ظریف با حداقل خونریزی است، چرا که برش‌های لازم داخل بینی توسط لیزر  که نیاز به افزایش شدت طول موج بسیار بالایی  دارد ضرورتی ندارد و برای همین هم این مورد توسط هیچ جراح مجربی استفاده نمی‌شود.
لیزر در نواحی که دسترسی جراح کمتر است مثل حنجره کاربرد بسیار خوبی دارد اما در بینی جز در موارد خاصی مثل آزاد کردن چسبندگی‌ها و اصلاح شاخک‌های بینی ضرورتی به استفاده از لیزر نیست و تبلیغ آن هم بیشتر جنبه نمایشی و عوام فریبی دارد.

 


احتمال تشنج و سردرد در مبتلایان سکته مغزی


سردرد ناشی از سکته مغزی امری مبتلابه است و حدود 30 درصد از افرادی که به دلیل سکته‌های مغزی بستری می‌شوند بعد از مرخص شدن دچار سردرد می‌شوند.
به اعتقاد مسعود مهرپور، ‌دبیر انجمن سکته مغزی تشنج و سردرد از عواملی هستند که احتمال دارد پس از سکته‌های مغزی افراد به آنها دچار شوند. سردرد ناشی از سکته مغزی که بیشتر به دلیل گرفتگی عروق ایجاد شده و از نوع تنشی است و اکثراً در مواقع بعد از ظهرها سراغ فرد می‌آید، درنتیجه درمان به وسیله داروهای ویژه سردردهای تنشی کنترل می‌شود. این متخصص مغز و اعصاب با تأکید بر داشتن برنامه غذایی و خواب درست می‌افزاید: «در معرض نور شدید نبودن و نداشتن استرس از موارد مهمی هستند که افراد با رعایت آنها سردردهایشان پس از سکته مغزی را مهار خواهند کرد.» او در پایان می‌افزاید: «این قبیل سردردها در صورت گوش دادن مشاوره‌های پزشک و مصرف صحیح داروها بعد از چند ماه از بین خواهند رفت.»