به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران با توجه به نزدیک شدن به ماه رمضان دکتر آیچا تنلی کورت رئیس بیمارستان فاتح گفت: برای خیلی از افراد دندان درد به کابوس تبدیل شده است. به خصوص در زمان روزه‌داری چون افراد قادر به نوشیدن و مصرف مایعات و مواد غذایی نیستند درد آن چندین برابر و گاهی نیز غیر قابل تحمل می‌شود.
گفتنی است قبل از شروع ماه رمضان افرادی که سابقه بیماری‌های دهان و دندان دارند باید به پزشک مراجعه کنند و تحت درمان و مراقبت قرار گیرند.

دکتر آیچا تنلی کورت اهمیت معاینه دندانپزشکی به صورت منظم را به صورت زیر توضیح داد: از زمانیکه دندان‌های شیری در می‌آیند افراد باید تحت نظر دندان پزشک قرار بگیرند و تا زمانیکه دندان‌های شیری سالم است باید در دهان بمانند از سن 6 سالگی که تمام دندانها آسیای دائمی کامل می‌شود اجرای طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان حائز اهمیت بوده و یکی از این‌ طرح‌ها، فیشور سیلانت و فلورا است که به طور موثری زمینه پوسیدگی را از بین می‌برد و اثر زیادی بر کنترل پوسیدگی خواهد داشت.

با فیشور سیلانت، شیارهای عمیقی که روی دندان ایجاد می‌شود را می‌توان درمان کرد و فلورا باعث قوی شدن لایه مینای دندان می‌شود. 

مطالعات انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد که: در دندان‌های پوسیده شیار عمیق که ایجاد می‌شود باعث تغییر رنگ دندان سالم شده که نشان دهنده نقاط ضعف و خرابی دندان است. 

در صورت درمان نکردن این شیارها و خوردگی‌ها سبب ایجاد بیماری لثه حتی از دست دادن دندانها می‌شود و فقط با چکاب منظم و دائم می‌توان از دندان درد جلوگیری کرد.