به گزارش پارس به نقل از شرق اعضای باندی که با جعل عنوان مأمور مبارزه با مواد مخدر، از شهروندان سرقت می‌کردند، دستگیر شدند. متهمان این پرونده، کلکسیونی از جرائم را در پرونده‌شان دارند.
به گزارش خبرنگار ما، فردی چندی قبل با مراجعه به کلانتری عباس‌آباد به مأموران اعلام کرد سه سرنشین یک خودرو پژوپارس، با عنوان مأمور و به این بهانه که او مواد مخدر حمل می‌کند از وی بازرسی و وجوه نقد و کارت عابربانکش را سرقت کرده‌اند.
مال‌باخته پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی در اظهارات خود به ‌کارآگاهان گفت: «ساعت ١٦ روز ششم اردیبهشت در خیابان شهید بهشتی به‌صورت پیاده در حال تردد بودم که یک خودرو پژوپارس سفیدرنگ با سه نفر سرنشین جوان قوی‌هیکل در چند متری من توقف کرد. سرنشین صندلی جلو با نشان‌دادن بی‌سیم از من خواست به ماشین آنها نزدیک شوم. او ضمن معرفی خود به‌عنوان مأمور مواد مخدر مرا مجبور کرد سوار ماشین شوم. به‌محض سوارشدن، این شخص همراه فردی دیگر که در صندلی عقب ماشین نشسته بود شروع به ضرب‌وشتم من کردند و درحالی‌که مرا توزیع‌کننده مواد مخدر معرفی می‌کردند، مجبورم کردند تمامی اموالم را شامل پول، کارت عابربانک، گوشی تلفن همراه و... در کیسه پلاستیکی مشکی بگذارم و به آنها تحویل دهم. آنها به بهانه اطمینان از مسروقه‌نبودن عابربانک مجبورم کردند رمز را نیز در اختیارشان قرار دهم».
مال‌باخته در ادامه گفت: «فاصله‌ای چندصد متری را با ماشین رفته بودیم که یک نفر از سرنشینان پژو گفت مرا اشتباهی دستگیر کرده‌اند و کیسه پلاستیک مشکی را که اموالم در آن قرار داده شده بود، پس داد و آنها پس از پیاده‌کردن من به‌سرعت از محل دور شدند. پس از دورشدن ماشین در زمان بازرسی محتویات داخل پلاستیک متوجه شدم ٨٠٠‌ هزار تومان پول و کارت عابربانک حاوی مبلغ یک‌میلیون‌و ٢٠٠‌هزار تومان در آن نیست. چند ساعت پس از آن از طریق پیامک متوجه شدم کل مبلغ از داخل حسابم برداشت شده است».
کارآگاهان بعد از شنیدن اظهارات مال‌باخته متوجه شدند چند نفر دیگر نیز با همین شگرد هدف سرقت قرار گرفته‌اند. مأموران با درنظرگرفتن این موضوع که سرقت‌هایی با عنوان مأمور مبارزه با مواد مخدر از شیوه‌های سارقان طایفه فیوج است، به بررسی بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار این طایفه پرداختند و با انجام چهره‌نگاری موفق به شناسایی یکی از مجرمان حرفه‌ای به نام «یوسف» (٣٥ساله) شدند. همچنین با بررسی تراکنش مالی عابربانک مال‌باخته یک طلافروشی در فلکه دوم دولت‌آباد که از کارت در آنجا استفاده شده بود، شناسایی و با بررسی تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته این مرکز تجاری مشخص شد یوسف با استفاده از کارت بانکی مال‌باخته یک عدد سکه طلا خریده است.
بررسی سوابق «یوسف» فاش کرد وی بارها به اتهام ارتکاب جرائم مختلف سرقت، ضرب و جرح، جعل عنوان مأمور، زورگیری و کلاهبرداری دستگیر و روانه زندان شده و آخرین‌بار در سال ٨٧ به اتهام سرقت مسلحانه به ١٧ سال حبس محکوم شده، اما پس از گذشت یک سال از دوران محکومیت با تأمین قرار وثیقه از زندان مرخصی گرفته و از آن زمان به بعد متواری شده است. همچنین معلوم شد «یوسف» پس از فرار، به‌صورت غیرقانونی از کشور خارج شده و دو سال در کشور پاکستان حضور داشته سپس، دوباره به‌صورت غیرقانونی به کشور بازگشته و بلافاصله مخفیگاه خود را در تهران تغییر داده و از آن زمان به بعد هیچ اطلاعات مشخصی از وی وجود ندارد.
کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود موفق به شناسایی داماد و پسر یوسف به اسامی شهرام (٣٢ساله) و عارف (١٨ساله) به‌عنوان همدستان وی شدند. سرانجام مخفیگاه یوسف در منطقه واوان شناسایی و مشخص شد سه نفر دیگر نیز با این باند همکاری می‌کنند. پس از شناسایی تمامی اعضای این گروه از سارقان طایفه فیوج و همچنین مخفیگاه‌های آنها در ورامین، پیشوا، قرچک و شهرک واوان، همگی در چند عملیات هم‌زمان دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.
بررسی سوابق این افراد نشان داد آنها در سال‌های گذشته در شهرهای مختلف کشور مرتکب جرائم متعددی از جمله سرقت، جعل عنوان مأمور، زورگیری، کلاهبرداری، کف‌زنی، حمل و نگهداری مواد مخدر، نگهداری غیرمجاز تجهیزات پلیسی، درگیری با مأموران، خروج غیرمجاز از کشور، سرقت‌های مقرون به آزار و اذیت، آزار و اذیت با چاقو و سرقت مسلحانه شده‌اند.
درحالی‌که در بازرسی از مخفیگاه متهمان، یک پژوپارس مشکی و پراید سفیدرنگ کشف شد، اما مال‌باختگان توضیح دادند سارقان از خودروهای دیگری برای دزدی استفاده می‌کردند به همین دلیل بررسی‌ها دراین‌باره ادامه یافت و مشخص شد متهمان خودروهای مختلف را با اطلاعات شخصی مجعول به‌صورت قولنامه‌ای می‌خریدند و پس از ارتکاب چند فقره سرقت، آنها را دوباره به همان شیوه قول‌نامه‌ای می‌فروختند و خودروی جدیدی را برای ادامه سرقت‌هایشان تهیه می‌کردند. با اعترافات متهمان درخصوص انواع خودروهای استفاده‌شده در سرقت‌ها، تعدادی از انواع خودروها از جمله پژو ٢٠٦ سفیدرنگ، سمند نوک‌مدادی، پژوپارس سفید و همچنین نوک‌مدادی شناسایی شدند.
سرهنگ داوودفرد، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «با توجه به اعتراف صریح متهمان به انجام سرقت‌های مشابه و شناسایی تعدادی از مال‌باختگان که همگی به همین شیوه و شگرد مورد سرقت‌ قرار گرفته‌اند و با توجه به تعدد سوابق متهمان در ارتکاب جرائم مختلف، قرار قانونی توسط بازپرس پرونده صادر شده و هر شش متهم برای انجام تحقیقات و شناسایی دیگر جرائم ارتکابی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته‌اند به همین دلیل از شاکیان و مال‌باختگانی که به این شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته‌اند، دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان و طرح و پیگیری شکایت خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند».