به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران دکتر Cananlaratay متخصص قلب و عروق درمورد اهمیت مصرف میوه‌های خشک گفت: آجیل و میوه‌های خشک یکی از سالم‌ترین منابع غذایی هستند. به همه مردم توصیه می‌کنیم که به مقدار زیادی مصرف کنند اما از مصرف آجیل و میوه‌های خشک وارداتی پرهیز کنید.

 افراد حتی اگر از پسته‌هایی که در بسته هستند استفاده کنند بهتر از پسته‌های در بازی است که مواد شیمیایی و دارویی به آنها زده شده و خاصیت کامل پسته را از بین برده است. 

Karatay گفت: فندق به دلیل پایین بودن برداشت آن قیمت آن ارزان است اما سالم و بسیار توصیه می شود

Karatay در ادامه افزود: فندق – پسته می‌توانید به وفور بخورید زیرا بسیار خون ساز است همچنین از تخمه هم می توانید به صورت زیاد استفاده کنید.گردو یک ماده غذایی بسیار مهم است. گردوهایی که با پوست هستند را خریداری کنید زیرا خاصیت کاملی نسبت به گردوهای پوست کنده و آماده دارند. در زمان امپراطوری رم به بیماران روانی گردو تجویز می کردند زیرا مغز گردو به مغز انسان خیلی شباهت دارد و باعث درمان این بیماری می‌شود. 

طبق آخرین تحقیقات صورت گرفته در سالهای اخیر نشان می‌دهند که: گردو و تخم‌مرغ به صورت طبیعی دارای امگا 3 هستند، استفاده از این مغزهای خوراکی باعث می‌شود که ما سالم بمانیم و درآینده نسل سالم داشته باشیم.

با توجه به افزایش سرطان در سال‌های اخیر Karatay توضیح داد: افرادی که سیستم ایمنی بدن قوی و دارای ویتامینD کافی هستند، کمتر در معرض خطر  ابتلا به سرطان قرار می‌گیرند. 

دکتر Karatay تاکید کرد: اگر سیستم ایمنی بدن افراد تضعیف شود به هر بیماری از جمله آلزایمر ، سرطان رحم، پروستات، معده، روده، پانکراس، سرماخوردگی و . . . می‌توانند مبتلا شوند در نتیجه برای تقویت و سالم نگه داشتن سیستم ایمنی بدن مصرف غذاهای طبیعی و ویتامین D توصیه فراوان می‌شود.