به گزارش پارس به نقل از اعتماد اقبال كايدان در كلگري كانادا زندگي مي‌كند. همان شهري كه چند روز پيش شاهد مراسم ترحيم مريم رشيدي بود؛ زني كه چند روز پيش توسط دو جوان كانادايي با ماشين در محل كارش زيرگرفته شد و جانش را از دست داد. او از اين حادثه مي‌گويد.
  خانم رشيدي قبل از فعاليت در پمپ بنزين در كجا كار مي‌كرد؟
خانم رشيدي با مدرك مهندسي شيمي از دانشگاه شريف، در يكي از شركت‌هاي نفتي در كانادا استخدام شده بود اما بعد از مدتي اخراج شد.
  علت اخراج‌شان چه بود؟
به خاطر نوساناتي كه شركت‌هاي نفتي در سال‌هاي اخير با آن مواجه شده‌اند. اين شركت‌ها به تعديل نيرو روي آوردند كه خانم رشيدي هم مشمول اين سياست شده بود.
  چطور شد كه در پمپ بنزين مشغول به كار شد؟
مدتي كه از اخراج‌شان گذشته بود، براي گذران زندگي در پمپ بنزين مشغول كار شدند.
  روز حادثه چند روز از فعاليت‌شان در پمپ بنزين مي‌گذشت؟
تنها 3-2 روز بود كه مشغول كار شده بودند كه آن اتفاق افتاد.
  لطفا كمي درباره آن حادثه توضيح دهيد؟
خانم رشيدي سر كار بودند كه دو جوان براي زدن بنزين به پمپ بنزين مي‌روند. آنها بعد از اينكه بنزين مي‌زنند، پولي پرداخت نمي‌كنند و متواري مي‌شوند اما ماشين‌شان در 15 متري پمپ بنزين متوقف مي‌شود. خانم رشيدي دنبال‌شان مي‌رود و از آنها مي‌خواهد كه پول بنزين را بدهند اما آن دو جوان بي‌اعتنايي مي‌كنند و راننده پايش را روي گاز مي‌گذارد و خانم رشيدي را زير مي‌‌گيرد.
  بعد از آن خانم رشيدي به بيمارستان منتقل شد، چند روز بعد از دنيا رفت؟
افرادي كه آنجا بودند با اورژانس تماس گرفتند و او را به سرعت به بيمارستان بردند اما به دليل وخامت اوضاع به كما رفت و پس از سه روز جان خود را از دست دادند.
  در شبكه‌هاي اجتماعي آمده كه مراسم ترحيم ايشان از تلويزيون محلي پخش شد؟
درست است. مراسم باشكوهي بود كه از تلويزيون محلي كلگري هم پخش شد.
   هزينه‌هاي اين مراسم باشكوه چگونه تامين شد؟
بعد از فوت خانم رشيدي، عده‌اي از هموطنان در ايران و كانادا حسابي باز كردند كه هزينه‌هاي مراسم ترحيم و خاكسپاري از طريق آن به دست آمد.
    افرادي كه دستگير شده‌اند سابقه دارند؟
بله، راننده سابقه جرايم متعددي دارد و رسيدگي به پرونده آنها ادامه دارد.