به گزارش پارس به نقل از مهر سرپرست بهداشت دانشگاه علوم پزشكی اهواز، وجود بیماری وبا در آب آشامیدنی مردم اهواز را تکذیب کرد.

شكرالله سلمان زاده اظهار كرد: متاسفانه موارد بیماری های اسهالی در این فصل معمولا زیاد است. شیوه های ابتلا به بیماری های اسهالی به صوت ویروسی، انگلی و باكتریال بوده و شایع ترین آن هم نوع ویروسی است.

وی افزود: در شبكه های مجازی و در میان مردم اخباری مبنی بر شیوع وبا در اهواز منتشر شده كه این امر اصلا صحت نداشته و آن را تكذیب می كنم. مردم نباید به این شایعه ها توجه كرده و از طریق یك منبع موثق و یا سایت دانشگاه علوم پزشكی اخبار و اطلاعات صحیح را دریافت كنند.

سرپرست بهداشت دانشگاه علوم پزشكی اهواز تصریح كرد: بیماری های اسهالی معمولا در اواخر بهار و اوایل پائیز شایع هستند. راه های انتقال این بیماری ها از طریق آب و غذا است. معمولا مردم از آب های عمومی كه در سطح شهر قرار داده شده استفاده می كنند كه نباید به بهداشت این گونه آب ها اطمینان كامل داشت.

سلمان زاده بیان كرد: دستفروشان آب های غیر مجاز را در بطری ها در سطح شهر به فروش می رسانند كه مردم نباید از این دست فروش ها آب تهیه كنند. همچنین نباید از خوراكی هایی كه حاوی سبزیجات، كاهو و خیارشور بوده و توسط دستفروش ها‌ توزیع می شود، خریداری كنند.

وی عنوان كرد: مردم اگر از دستگاه های تصفیه آب خانگی استفاده می كنند بهتر است كه به فواصل زمانی منظم فیلترهای تصفیه و شیرین كن را تعویض كنند.